Mat till syrsor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
2
alessiahagg:
Hej!
När jag köpte syrsor till mina skäggisar sa dem att jag skulle stoppa ner en apelsin till syrsorna så att de inte dör. Läste på någon sida att skäggisar inte får äta apelsin. Menar dem att man inte får mata dem direkt med apelsin eller går det bra att de får i sig lite apelsin genom syrsorna?? 
Kan mam mata syrsorna med citron istället för apelsin om man inte har det hemma?
Eller har ni något annat förslag?
Tack!!

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
alessiahagg skrev:
Hej!
När jag köpte syrsor till mina skäggisar sa dem att jag skulle stoppa ner en apelsin till syrsorna så att de inte dör. Läste på någon sida att skäggisar inte får äta apelsin. Menar dem att man inte får mata dem direkt med apelsin eller går det bra att de får i sig lite apelsin genom syrsorna?? 
Kan mam mata syrsorna med citron istället för apelsin om man inte har det hemma?
Eller har ni något annat förslag?
Tack!!


Citrusfrukt låter i mina ögon onödigt och dyrt för det första, sedan så är de ju oftast väldigt besprutade (trots att de är märkta ekologiskt, har att göra med vindspridning av insektsgifter!) så det känns lite riskabelt på den biten! Jag rekommenderar att du matar med ekologiska morötter, ekologisk sallat, ekologiska äpplen etc. Då riskerar du heller inte att skäggagamen får i sig för mycket citrusfrukt! Citrusfrukt är i regel bra att hålla sig undan för de flesta reptiler på grund av att det är starkt surt.   

47
48
Bananqaj:
jag brukar mata mina med morötter, zuchini och gurka. Tillsätter foder för just insekter. kan beställas från zooariet eller andra reptilbutiker ;) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild