Ladda upp bild?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

141
109
stefan707:
anders skrev:
Jag ska undersöka och se vad det är för tokigt Apple hittat på med deras nya uppdatering. 


Låter utmärkt, håll oss gärna uppdaterade med hur det går :)

197
111
Wirre:
Jag kan tillägga att om jag ska lägga till en bild måste det finnas ett visst antal lediga rader i textrutan för att bilden ska kunna klistras in.

Tex fungerar inte
_________________________
Blaboablablsblablabla
Blsblablavla
"bifoga bild"
_________________________




Däremot fungerar
________________________
Blaboablablsblablabla
Blsblablavla
"bifoga bild"








_______________________


Sen behöver jag bara radera oanvända rader




Använder Android

141
109
stefan707:
Jag provar alltid att lägga in bilden utan att skriva något först, å det fungerar inte iaf

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Namn gärna vilken webbläsare ni använder för er det inte fungerar för. Framförallt äldre versioner av internet explorer fungerar lite sådär.

Prova även om det är någon skillnad av att skriva något i rutan innan en bild infogas eller ej.

Även bildens namn kan ha betydelse, eller framförallt om det är en annan bildfil än .jpg

141
109
stefan707:
Har bara provat via safari, brukar fungera efter 100 försök, men oftast hinner jag ge upp innan  bilden kommer :)

593
551
Redfoot:
Har försökt via min IPad men aldrig lyckats.
/R

Medlem i SHF
4
1
Pernilla77:
Jag har samma problem (iPhone 6)
imorse gick det bra att skapa album och lägga in bilder 
men nu på eftermiddagen går det inte längre.. 
Har startat om hela telefonen, rensat historik och startat om webläsaren men ändå går det inte... 
Typ extremt frustrerande!!

Edit: använder Safari

417
249
KANDARBA:
Det är så från och till under en längre period på denna sida. 
Den stödjer inte IOS fullt ut antar jag. Du får samma problem ibland när man försöker skicka bilder till någon eller kasta in bilder i annonser. 

Medlem i SHF
4
1
Pernilla77:
Nu var det så att jag inte kunde lägga upp bilder i mina egna album om de var redigerade (och fått annat format). Funkade bara med original-filen. 

Men i annons får jag inte dit någon bild alls (oavsett fil typ)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag har upptäckt åtminstone en fix som kan lösa vissa fel.
Vissa enheter och kameror sparar bilder med versaler i filtillägget när det ska vara gemener.
Exempelvis ".PNG" istället för ".png".

På en windows-dator märker man ingen skillnad, men annars är ".PNG" inte samma sak som ".png".

Detta i kombination med annat gör att det i vissa fall inte går att ladda upp.

Om man har möjlighet så är det bästa att bilden man försöker ladda upp har filändelsen ".jpg" (små bokstäver/gemener).


Jag kommer försöka åtgärda så att den även godkänner ".PNG" (och andra kombinationer) men det finns ett gäng olika filtyper och bildkomprimeringar.



Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild