Close up filter..?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

Tackar! Jag har en canon eos 1100d med standard objektivet. Tycker det funkar hyffsat med tanke på priset för kameran+objektiv. Nu med filtret är det grymt;) 

 

Binks: Jag hänger inte riktigt med hur du menar? Kan du kanske länka? Blev bra nyfiken haha:)

Kan även tillägga att jag har fixat en go lysanordning som förhoppningsvis är bra;)


741
681
Binks:

Hittar tyvärr inte på tråden på de andra forumet men de går säkert att söka på "stacking" eller nått liknande på google.


Tydligen så sätter du fast kameran på ett stativ och ställer in fokus på 1 ställe, tar en bild och tar sen fokus på nytt ställe.

Gör så på ett gäng ställen och sen lägger man ihop bilderna på något vis så man får 1 bild med superdetaljer och fokus på ALLT.

Problemet är ju att de man tar kort på inte får röra sig något alls medans man tar nya fokus bilder.


366
155
Linus:

När man jobbar med att stacka bilder tror jag man står och vrider fokuset fram och tillbaka medan kameran "smattrar" fram massor av bilder på kort tid. Tyvärr har inte Eos 1100D den funktionen, så det kan bli svårt att lyckas med att stacka bilder just på djur :/


Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

Okej det lät väldigt tråkigt faktiskt;) Tycker det är mycket bättre och fota djur, och djur rör på sig. Blev många bett mot kameran nyss haha:)


Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

Var ute en sväng nyss och fotade mina små guldklimpar:) Dom uppskattar inte mig lika mycket som jag uppskattar dom:(


1
0
Dundereken:

Kameran behöver inte alls smattra av massa bilder på kort tid för att "stacka" bilder. Det går bra med vilken sysemkamera som helst.

 

Googla på John Hallmen och välj "bilder". Han har tagit massor väldigt fräsiga bilder.


366
155
Linus:

Ja, det är klart att det går. Men det är ju väldigt mycket svårare om man inte kan ta bilder med korta intervall, eftersom motivet (som ju i det här fallet skulle bestå av djur) inte kommer hålla sig stilla så värst länge, förmodligen :)


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Jag har testat en gång. Dock när jag var i princip novis på kameror och dess inställningar. Ska köpa eget nu när man fått lite pengar efter jul :)

 


Medlem i GHF
64
31
Swereptiles:

Riktigt grym bild! Man kommer så mycket närmre med ett filter:)


333
97
leolina:

Det var svårt att hålla i plånkan nu när man fick syn på den här tråden...Filter beställda! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild