Startkit till kameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

309
39
reptilicus_:
Skulle en dagsljuslampa så som "Natural Light 25w" eller en "sun glo daylight" kunna användas som solplats utan att det värmer upp terrariet för mycket? 

1273
491
leedragon:
ah oki oki

105
28
Richard:
reptilicus_ skrev:
Skulle en dagsljuslampa så som "Natural Light 25w" eller en "sun glo daylight" kunna användas som solplats utan att det värmer upp terrariet för mycket? 

Du kan använda en vanlig halogen glödlampa

309
39
reptilicus_:
Måste bara fråga: Häromdagen när jag frågade i min lokala zoobutik efter en UVA/UVB lampa så rekommenderades jag den här (se bild). Men vad jag kan första så avger den inget uvb alls?? Eller är det jag som missuppfattat något?

Medlem i SHF
4080
5139
Jonas_:

reptilicus_ skrev:
Måste bara fråga: Häromdagen när jag frågade i min lokala zoobutik efter en UVA/UVB lampa så rekommenderades jag den här (se bild). Men vad jag kan första så avger den inget uvb alls?? Eller är det jag som missuppfattat något?

Om du vill veta om det är en bra lampa du köpt så är svaret nej om du frågar mig :) 

Jag kan i ärlighetens namn inte förstå hur du kan köpa en sån där efter att fått tips i 5 sidor i den här tråden att exo-terra lampor INTE håller måttet :P Absolut inget påhopp jag finner det bara något märkligt :) 

Är lampan endast till för att lysa upp i terrariet duger den alldeles utmärkt om än något dyrare än en glödlampa. 

295
270
barkskog:
reptilicus_ skrev:

En värmelampa som ger UVA men ej UVB.

309
39
reptilicus_:
Jonas_ skrev:

Om du vill veta om det är en bra lampa du köpt så är svaret nej om du frågar mig :) 

Jag kan i ärlighetens namn inte förstå hur du kan köpa en sån där efter att fått tips i 5 sidor i den här tråden att exo-terra lampor INTE håller måttet :P Absolut inget påhopp jag finner det bara något märkligt :) 

Är lampan endast till för att lysa upp i terrariet duger den alldeles utmärkt om än något dyrare än en glödlampa. 

Det var faktiskt en familjemedlem till mig som köpte den i tron att den skulle passa. Jag finner det snarare märkligt att så kallad erfaren zoobutiks-personal rekommenderar den som uvb/uva-källa

278
47
Boboo:
Jemen k,

läst om miljö för dessa ofta kan man hitta dessa i en fuktig högt liggande dal på ca 1200-2000 m det finns även populationer i torrområden. 

Tänker natte tid måste det bli väldigt kallt , speciellt i de höga Dalarna ,, ngn som har koll hur kallt det kan bli?

(precis som daggeckon så klarar de bättre kyla än värme då visa poppulationer också lever på höga höjder på Madagaskar) 

undra om det e på ungefär samma sett med y kameleonten?? Ngn som vet. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild