Köpa mat?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

40
2
alessiahagg:
Hej!
Vi har två skäggagamer och jag undrar vart ni köper mat till dem (mjölmask, syrsor mm)
Tack!!

417
249
KANDARBA:
Din lokala djur affär.
Annars föredrar en del nätet.
Men oftast lämligt om man har större mängder djur. 

Vart bor du? 

544
424
Gibblo:
Man bör akta sig för vanliga djurbutiker dock, de brukar sakna kompetens för sådana sorters djur och till följd av det får man väldigt näringsfattiga insekter till sina djur, samt stödjer deras misskötsel av insekterna.

Jag rekomenderar att odla själv, alternativt beställa från cricketexpress eller dylikt.

Medlem i SHF, SkHF
100
127
kent:
jag driver reptilgrottan.se och säljer / sänder foder i hela norden året om

58
16
deLioncourt:
Jag rekommenderar att beställa på Internet; till exempel Reptilgrottan, Cricket Express eller Herpers Choise. Det går fort och insekterna är av bra kvalitet. Jag köpte nyligen mjölmaskar i en djuraffär. Hälften var döda, många hade puppat sig och jag fick med en del mjölbaggar också. De som lever verkar inte så värst pigga. Det har aldrig hänt när jag har beställt.

100
26
pellle87:
kent skrev:
jag driver reptilgrottan.se och säljer / sänder foder i hela norden året om


Fick en beställning från er häromdagen, imponerad av emballaget! måste fan ha kostat mer än jag betalade för syrsorna haha. lite tråkigt var att det låg många döda i burkarna, kanske inte dött i frakten dock


417
249
KANDARBA:
deLioncourt skrev:
Jag rekommenderar att beställa på Internet; till exempel Reptilgrottan, Cricket Express eller Herpers Choise. Det går fort och insekterna är av bra kvalitet. Jag köpte nyligen mjölmaskar i en djuraffär. Hälften var döda, många hade puppat sig och jag fick med en del mjölbaggar också. De som lever verkar inte så värst pigga. Det har aldrig hänt när jag har beställt.


Det handlar faktiskt om vilken den lokala djur affären är. 
Det finns många som är riktigt seriösa och några som är mindre. 
Men uppenbarligen så kanske din lokala inte tillhör dom seriösa då. 
Sedan kan man faktiskt titta på mjölmaskarna såg ut i ditt fall. Dom dör ju inte precis för att du vänder dom. 


181
110
Stina:

www.pangdubia.se

 

Niklas Lager som har Pangdubia har sedan många år odlat dubia. Han tillverkar själv helt ekologiskt foder till dubiorna. ar Detta foder finns även till försäljning.

Han säljer även discoidaliskackisar som är modell större än dubia.

Niklas har total kvalitet.  Jag köper själv från honom endast och e väldigt nöjd därför kan jag varmt rekommendera honom/pangdubia.


107
7
Andresjolander97:
Jag köper på arken zoo här jag bor och dom är riktigt fräscha och fina foderdjur. Vill självklart hellre odla själv men känns så onödigt när jag har en enda Leo men deras syrsor och zophopas osv har funkat utmärkt hittills 

58
16
deLioncourt:
KANDARBA skrev:


Det handlar faktiskt om vilken den lokala djur affären är. 
Det finns många som är riktigt seriösa och några som är mindre. 
Men uppenbarligen så kanske din lokala inte tillhör dom seriösa då. 
Sedan kan man faktiskt titta på mjölmaskarna såg ut i ditt fall. Dom dör ju inte precis för att du vänder dom. 




Det är väl rätt uppenbart att jag bara pratar om min personliga erfarenhet? I mitt fall har det varit bättre att beställa på Internet, därför är det vad jag rekommenderar till andra. Det finns säkert djuraffärer som är både bättre och sämre än den jag handlade på. Och angående de döda mjölmaskarna fick jag vid köpet fler som kompensation. Anser dock att det inte var värt pengarna på långa vägar. Jag vet inte riktigt varför du verkar ta just mitt svar så hårt?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild