Värmematta + Herptek

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

94
57
Wolhardt:
Nån annan som försöker styra sina Herptek terrarier med värmematta och termostat ?

Jag har problem med att botten på burken böjer sig och därmed ligger värmemattan med olika avstånd till botten av terrrariet vilket ger jättevarma punkter och "kalla" punkter.

En ide som ligger o gror i bakhuvet är att tejpa mattan tight längs sidor och bakkant, tänker dock att tejpen förmodligen kommer ge med sig av värmen o spänsten i mattan :(

2048
773
psyjoh:
Har provat olika sorters tejp på både mattor och slingor. Eltejp, silvertejp osv.
Samtliga släpper efter ett tag. 


Silikon kanske?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
En träskiva mellan burkarna, så kanske botten inte böjer sig?

155
39
kosinuss:
Kan testa med alutape.

2966
1645
Hoggaforfan:
Värme och lim går inte bra ihop men du kanske kan lägga en skumgummimatta under terrariet så det expanderar uppåt när terrariet böjer sig?
Biltema har en del under ljudisolering som borde fungera:
www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Ljudisolering/



1275
1724
Falk:
Att sätta mattan på baksidan är ingen dum idé heller

155
39
kosinuss:
Hoggaforfan skrev:
Värme och lim går inte bra ihop men du kanske kan lägga en skumgummimatta under terrariet så det expanderar uppåt när terrariet böjer sig?
Biltema har en del under ljudisolering som borde fungera:
www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Ljudisolering/




Alutape är ofta brukt på varmekabel.  High temp alutape brukas ofta när en svetsar rör, og jag har aldrig haft någon problem. 

2966
1645
Hoggaforfan:
kosinuss skrev:


Alutape är ofta brukt på varmekabel.  High temp alutape brukas ofta när en svetsar rör, og jag har aldrig haft någon problem. 

Sorry, jag som är trött och var otydlig, det finns ju tejper och limmer som klarar värme men de flesta gillar inte värme så bra. Bra om man ska demontera saker, mindre bra ibland. Det gäller troligtvis de flesta vanliga tejper i fackhandeln men Alutape har jag missat helt. Tack för tipset. Inte farligt dyr heller, 150:- rullen. Finns säkert någon/några mer. :-)

Häromdagen skarvade jag sladd med tejp för 1200:-/rullen :-P
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild