Djuraffärer Västerbotten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

100
26
pellle87:
Finns det nån bra djuraffär runt Umeå elr Skellefteå hållet som har vettigt reptil utbud?

49
51
jsl:
Aquawarehouse i Obbola utanför Umeå. Där finns en reptil/groddjursavdelning med ca 30 terrarier

1275
1724
Falk:

Tänk dej för en gång innan du köper reptiler från djurbutik.

Begär papper och kommer djuren ifrån imazo så vänd bara på klacken


214
333
MartinJ:
Häromkring är utbudet tyvärr väldigt begränsat, men Aquawarehouse som jsl nämner är allt man behöver. Mycket kunnig personal, bra service, trevlig att ha att göra med. Kan alltid ta hem djur från mässor om man pratar och gör upp något på förhand. Rekommenderas starkt!

100
26
pellle87:
Tack för tipsen! ska kolla in aquawarehouse då! :) självklart falk :P

417
249
KANDARBA:
Falk skrev:
Tänk dej för en gång innan du köper reptiler från djurbutik.

Begär papper och kommer djuren ifrån imazo så vänd bara på klacken



Vad är imazo ? du får gärna förklara då det är helt okänd företag för mig

2048
773
psyjoh:
KANDARBA skrev:


Vad är imazo ? du får gärna förklara då det är helt okänd företag för mig

Dt är en grossist som säljer till djurbutiker. Att de bara skulle ha wc djur tvivlar jag dock på då en vän köpte en nykläckt sköldpadda häromdagen som kom genom Imazo. 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

psyjoh skrev:

Dt är en grossist som säljer till djurbutiker. Att de bara skulle ha wc djur tvivlar jag dock på då en vän köpte en nykläckt sköldpadda häromdagen som kom genom Imazo. 


Det stämmer, Imazo har inte bara wc-djur. Säkert väldigt olika mellan olika djurslag & arter.

Imazo är den största och kanske enda grossisten som säljer levande djur till zoo-butiker?

För bara nåt enstaka år sedan var jag på besök i Imazos anläggningar, väldigt spännande & lärorikt, men som sagt dom säljer endast till butiker & företag, både levande djur och en himla massa tillbehör för dom flesta djurslagen, även foder har dom såklart.


1275
1724
Falk:
psyjoh skrev:

Dt är en grossist som säljer till djurbutiker. Att de bara skulle ha wc djur tvivlar jag dock på då en vän köpte en nykläckt sköldpadda häromdagen som kom genom Imazo. 



När det kommer till långsamtväxande leddjur så är det wc djur.

2966
1645
Hoggaforfan:
Falk skrev:



När det kommer till långsamtväxande leddjur så är det wc djur.

De följer ju lagen så är det lagligt så är det ju inte de som gör fel, även om det klart vore trevligast om allt var uppfött på rätt sätt och i nfångenskap.
Fiskar vill jag minnas är också lagligt wc, troligtvis bara om de inte är fridlysta men jag är osäker.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild