Orelaterade bilder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

2048
773
psyjoh:
Skötselråd på gerbiler är väl inget fel.. 
Dels för det är ett lite "exotiskt" djur och dels för att flera föder upp det som foder till ormar. 
Ska man dra det hårt så brukar man väl ibland tillochmed ha dem i terrarie...?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
psyjoh skrev:
Skötselråd på gerbiler är väl inget fel.. 
Dels för det är ett lite "exotiskt" djur och dels för att flera föder upp det som foder till ormar. 
Ska man dra det hårt så brukar man väl ibland tillochmed ha dem i terrarie...?


Det är lite så jag tänkt kring det hela. Det är möjligt att man vill ha en egen sektion för foder, i framtiden även om det kan bli knepigt då vissa djur som används till foder även hålls som husdjur. Jungfrugeckos, olika kackerlackor och asiatiska skumbogrodor exempelvis. Men det går väl göra så att dessa skötselråd syns under bägge kategorierna isåfall alternativt att man enbart ser dubia som foderdjur och de andra två som husdjur.


För att återgå till huvudämnet, så har jag en del idéer för att minska orelevanta bilder under "senaste bilder". Bland annat att man tydligare måste välja vad bilden föreställer. Man kan då automatiskt sortera bort bilder som är på personer, fåglar eller annat.

160
91
turboadde:
Jag tycker också det är lite konstigt att folk lägger upp många bilder på annat än terrarierelaterat. I princip får man lägga upp bilder men inte prata om annat än terrariedjur. Men jag kanske har fel. Men tycker inte att hund diskutioner hör hemma på detta forum så varför bilder.
Men samtidigt tycker jag det är lite kul att folk använder sidan lite för att träffa vänner med samma intresse och då kan det ju vara kul att visa vad man har mer och så med bilder Men det kanske räcker med några få bilder på sin hund, katt,  fågel, bil eller mc eftersom det ändå är ett terraridjur forum.

Sen kanske det kan vara lite jobbigt för ägaren av sidan att "hosta" massa bilder på sånt som inte hör hit med men det bestämmer ju han.


Men man kanske kan klippa in en liten ödla på bilden med sin fågel ;)

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Hadara skrev:
jag tycker dock inte alls att det är ett "icke problem" utan jag tycker nog faktiskt att det är lite av ett problem. Iallafall för min del. Jag tycker jag ser fler och fler bilder på andra djur än terrariedjur, 10x mer än i reptilgrupper på facebook till exempel.. Där förekommer det väldigt sällan folk lägger upp massa bilder på andra djur. De flesta grupperna har även regler för vad som postas.

Klart folk blir tjuriga när ett sånt här inlägg dyker upp. Det räknade jag med.  


Gammal men intressant tråd. Jämföra med facebook tycker inte jag är så bra. Om vi säger så här: om vi t.ex säger "på Facebokgruppen Reptiler kommer det alldrig orelaterade bilder."  En grupp som heter Reptiler har en tydlig gräns. Nämnligen djurgruppen reptiler. Men terrariedjur.se har som sagt svårt att dra en gräns då det räknas flera djurgrupper (insekter, ödlor, grodor osv) och även terrarium, . T.ex den där hunden hogga nämnde eller andra djur som gillar att vara i terrarium., vad räknas den som? Gerbiler hålls i terrarium, räknas dom? Om man har sin orm/ödla i ett gammalt akvarium, räknas det? Och får man lägga upp bilder på dubia, det är ju en insekt, men få håller dom som husdjur utam främst som foder. Räknas dom? Helakvatiska salamandrar som anders nämnde? Vilda herptiler/insekter? Katt under terrarebänken? En bild på ett terrarium med en katt i bakgrunden? Någon som använder jungfrugeckos som foder? Fodermöss man ska tina? En apa som bor ihop med leguan på zoo? osv. osv. Jag tror du fattar. Men jag tycker också det borde säga sig själv att inte lägga upp bilder på en katt sålänge det inte är med terrarie/terrariedjur på bilden. Men man får dra en gräns man själv tycker.

Min eventuella lösning: när man skrollar ned till senast uppladdade bilderna kanske det kan finnas en knapp man kan kryssa i om man vill med texten "visa enbart de senaste taggade bilderna" dvs ej Övrigt och Ospecificerade djurbilder.

/Emanuel

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag tror de flesta är överrens med att hundar inte är terrariedjur.
Just nu exkluderas vissa bilder från "Senaste uppladdade bilder". Laddar man t.ex. upp bilder på hundar och katter så kommer inte dessa med under denna sektion, utan syns bara om man går in på personens galleri.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild