Identifiering önskas! :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

62
73
JohannaT:
I vår version av windows, eller om det är i datorn (jag har ingen koll på sånt där) så finns det olika themes av bakgrundsbilder med vackra fotografier, varav en är med olika bilder av ormar. Den liksom byter bilder då och då och jag har lyckats identifiera alla olika förutom en, som jag tycker är hemskt fin. Jag förstår att det är någon slags snok...? Men jag kan verkligen inte komma på vad det är!
Finns det någon här som kan identifiera den?

Angående upphovsrätt på bilden så antar jag att det inte är något problem att jag postar den här eftersom det är en allmän bakgrundsbild som är kopplad till den här versionen av windows(eller vad det nu är, men jag tänker att det är okej..? Vad vet jag, många av er har den säkert själva i era egna datorer någonstans.)

Medlem i GHF
167
344
Fredriko:
Jag tycker det ser ut som en Elaphe prasina. Grön råttsnok? Kolla om det kan stämma.

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Senticolis triaspis ser det ut som.

62
73
JohannaT:
Jag tror på Senticolis triaspis! Haha, finns det några sånna inom hobbyn här i sverige?

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
JohannaT skrev:
Jag tror på Senticolis triaspis! Haha, finns det några sånna inom hobbyn här i sverige?


Ja, det gör det.

62
73
JohannaT:
azeam skrev:


Ja, det gör det.


Ballt! Då ska jag hålla ögonen öppna! Det var vad man kan kalla kärlek vid första ögonkastet så fort jag såg den! :)

1661
777
fluffis:
Jag håller med om Senticolis triaspis, grön råttsnok. Jag är själv lycklig ägare till en sådan och den är jättefin :)

62
73
JohannaT:
fluffis skrev:
Jag håller med om Senticolis triaspis, grön råttsnok. Jag är själv lycklig ägare till en sådan och den är jättefin :)


Bara en? Då blir det ju inga ungar till mig! ;o

1661
777
fluffis:
JohannaT skrev:


Bara en? Då blir det ju inga ungar till mig! ;o


Haha, sant. Fast jag är sugen på fler, var så säker :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild