Naja siamensis CB 2015

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i DHF
1081
772
Westman:

SpLife88 skrev:
Ser att de är en gammal tråd men jag testar slänga ut frågan här ändå. Är väldigt förtjust i Naja siamensis men undrar lite kring mönsterna på dom, e de olika morfer eller lokaliteter som bestämmer mönsterna, tänker framför allt på vissa som man ser som har mycket vitt i sig medan andra är mer åt de svarta hållet.
Tacksam för svar. :) 


Dom är  polymorfiska.  Va jag kan förstå 


2
1
SpLife88:
Westman skrev:


 

Dom är  polymorfiska.  Va jag kan förstå 


 Ok tack, e helt såld på dom som ser svart vit bandade ut, finns nog inte mycket fräckare kobrorän än så i mina ögon. :) 

248
40
Yoshi123:
Grattis! 

Medlem i SHF
15
64
IndianaJone:
SpLife88 skrev:
Ser att de är en gammal tråd men jag testar slänga ut frågan här ändå. Är väldigt förtjust i Naja siamensis men undrar lite kring mönsterna på dom, e de olika morfer eller lokaliteter som bestämmer mönsterna, tänker framför allt på vissa som man ser som har mycket vitt i sig medan andra är mer åt de svarta hållet.
Tacksam för svar. :) 


Ja det är faktiskt en väldigt intressant fråga. Här jag bor i Thailand är alla N. siamensis helt kolsvarta. Jag var och hälsade på en vän högre upp i Thailand, och han berättade och visade bilder och där var alla N. siamensis bruna med ett mönster på skölden mer liknande N. siamensis. En sak som jag och fler andra reagerat på är att den som man alltid ser i fångenskap, den vitsvarta N. siamensis, har man iprincip aldrig ens sett på bild i det vilda!
Men antagligen varierar utseende på grund av olika lokaliteter, och sen lär det blandats mellan lokaliteter så blandas det även i kullen! 

6
13
Breekachu666:

Detta är min siamensis hane. Vad jag har läst och fått höra är att det är i vissa delar av Thailand de vitsvarta finns. Medans min hona jag hade var helsvart med en svagt vitt mönster som knappt syntes. Men jag är ganska säker som sagt det har med lokalitet att göra. Väldigt intressanta och vackra ormar dock! :)


29
0
erkenvik:

81
104
PanicAttack96:
2 av mina. Hane. Överst, hona under. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild