Myggnät

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
34
15
clownagam:
Hej undrar bara om det går att använda myggnät till ventilationen förvarings boxen till mina vässande Kackerlackor eller dom kan bita sönder det

2966
1645
Hoggaforfan:
Är det inte enklare att göra en massa hål med lödpenna?
Finns metalnät med. Personligen kan jag inte svara på frågan, vi har dem i ett Exo terra terrarium och de verkar mest sitta och filosofera på korkbarksbit. 

Medlem i SkHF
34
15
clownagam:
funderade på det med har kollat runt efter metalnät men hittar inte något med små masker kanske bara missat det 

2966
1645
Hoggaforfan:
Det är sjukt svårt att hitta flugsäkert nät (metallduk) men 1.3x1.1 maskor borde räcka?
www.velltra.se/produkt/aluminiumduk-150mm/

Alternativt kan du köpa en sil eller stekskydd och klippa nätet ifrån. Är nog billigare.
Vill du ha flugtätt så säljer PelleB det samt Aquawarehouse och det finns på mässorna.

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
clownagam skrev:
funderade på det med har kollat runt efter metalnät men hittar inte något med små masker kanske bara missat det 


Jag använder metallnät avsätt som musskydd för ventilationshål och andra öppningar i hus! Det är ungefär samma nät som i taket på ExoTerra och du köper det på rulle i vanliga byggvaruhus! Kanonbra att jobba med så jag har det alltid på lager för oväntade situationer! 

Medlem i SkHF
34
15
clownagam:
Hoggaforfan skrev:
Det är sjukt svårt att hitta flugsäkert nät (metallduk) men 1.3x1.1 maskor borde räcka?
www.velltra.se/produkt/aluminiumduk-150mm/

Alternativt kan du köpa en sil eller stekskydd och klippa nätet ifrån. Är nog billigare.
Vill du ha flugtätt så säljer PelleB det samt Aquawarehouse och det finns på mässorna.[/quo[quote=Hoggaforfan]Det är sjukt svårt att hitta flugsäkert nät (metallduk) men 1.3x1.1 maskor borde räcka?
www.velltra.se/produkt/aluminiumduk-150mm/

Alternativt kan du köpa en sil eller stekskydd och klippa nätet ifrån. Är nog billigare.
Vill du ha flugtätt så säljer PelleB det samt Aquawarehouse och det finns på mässorna.



tackar så mycket ja deras ungar är rätt små därför jag frågade vill ju inte ha lägenheten ful av dom 



Medlem i SkHF
34
15
clownagam:
AlexGustavsson skrev:


Jag använder metallnät avsätt som musskydd för ventilationshål och andra öppningar i hus! Det är ungefär samma nät som i taket på ExoTerra och du köper det på rulle i vanliga byggvaruhus! Kanonbra att jobba med så jag har det alltid på lager för oväntade situationer! 



kollade på bauhaus men kunde inte hitta något där får kolla igen 

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
clownagam skrev:



kollade på bauhaus men kunde inte hitta något där får kolla igen 


Jag köper på min lokala Järnaffär, hör med personalen så kan de säkert ta hem! :)


Medlem i SkHF
34
15
clownagam:
AlexGustavsson skrev:


Jag köper på min lokala Järnaffär, hör med personalen så kan de säkert ta hem! :)




ja skall åka runt imorrn o titta tackar så mycket 

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
clownagam skrev:



ja skall åka runt imorrn o titta tackar så mycket 


Det tycker jag att du ska göra! Det är superpraktiskt till mycket! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild