Tips på olika handtag till skjutglas.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2048
773
psyjoh:
Hej. 
Har kollat runt lite på olika handtag till skjutglas men de flesta fäster man med tejp. Vill gärna ha några som sitter runt sidan på glaset som man spänner fast. Hittade en sort men det var till 6mm glas och jag har 4mm. 
Tar gärna emot tips på alla sorters handtag så man har att välja på. 

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
Kan sugkopp vara ett alternativ?

2048
773
psyjoh:
Visst. Är intresserad av att se alla olika alternativ som sagt så man har o välja på. Men är helst ute efter något man kan spänna fast men allt är av intresse. 

2048
773
psyjoh:
Men tror du en sugkopp håller bra när det är stora glas?
Får hem glasen idag så jag får väl prova..

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:
Beror väl på hur stora glas det är frågan om, och vad du väljer för sugkopp. Finns ju dom man bara trycker till för att få dit, andra man skapar ett vakum genom "låsning" i handtagen osv. Har använt båda, tycker det är smidigt att bara ha ett handtag när man behöver ha det och mer estetiskt att slippa ha ett handtag som sitter på glaset.

2048
773
psyjoh:
Sånna man skruvar så det blir ett vakum har jag nog hemma. Ska prova med det så länge. 
Glasen är 78x45 ungefär/glas. 

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Jag har använt båda jag nämnde till större glas än så.
Jag föredrar sådana här, fast i aluminium och bättre kvalitet har jag använt, föredrar dom till större glas:

www.aliexpress.com/store/product/Plastic-Vacuum-suction-cups-glazing/100174_537592180.html



2966
1645
Hoggaforfan:
De där klarar ganska mycket, mer än tillräckligt.
Annars har du ju Theofil.se och specialbeslag.se med ganska bra sortiment.

2048
773
psyjoh:
Theofil kollade jag på o skicka mail för det jag hittade själv på deras sida var till 6mm. Möjligt man kan spånna dem hårdare så de sitter bra på 4mm oxå. 
Ska kolla specialbeslag. Tack för tipsen. 

44
9
Johan_86:
Jag använder Theofils beslag till 4mm glas. Det står att de passar till max 6mm och det är bara att dra åt skruven två varv till så sitter det som ett smäck :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild