Dokumentär om reptiler och andra djur

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

158
19
Johanon:

Jag tänkte det kunde vara trevligt med en samlingstråd för dokumentärer om olika reptiler. (Och andra djur)
Man har ju förstås sett flertal olika dokumentärer på youtube, men (iaf jag) vill ha lite tips om filmer att ladda hem.

Så jag börjar med några jag har på datorn, och tips om fler är alltid intressant.

 

Austin Stevens In Search of the Giant Lizard - (Discovery)

Reptiles and Amphibians - (BBC Life 2009)

Worlds Deadliest Predator Superpowers - (National Geographic=

Monster Fish Giant Stingray - (National Geographic)

Flying Monsters - (Animerad om Dinosaurier "med" David Attenborough 2011)

 

En annan dock inte om djur men väldigt intressant är National Geographic - Test your Brain (3 delar)

 

Så nu hoppas jag att ni kommer ha något att bidra med, jag älskar verkligen dokumentärer.

Nu är klockan mycket/tidig så kudden lockar nu, men efter lite sömn kommer jag lägga till olika dokumentörer som finns i fullängd på youtube och som är sevärda.


223
6
Susanne:

Har inga att bidra med, men jag älskar också dokumentärer! Vilken bra tråd!!!

Ser fram emot länkar till bra filmer om reptiler och djur. ;)


205
25
Strunten:

Life in cold blooded! riktigt nice :)


63
4
Majvor:

en fantastisk dokumentär är Frozen Planet, handlar inte om reptiler men är super-bra ändå :D


131
8
stumpwen:

strunten tog mitt förlag om life in cold blood.. :P men en serie jag kan rekommendera som jag tycker är bra är the pythonhunters. handlar om burmeisk pyton mest. men även andra djur. dom försöker rädde de "invandrare" djuren för dom klarar inte av det kalla klimatet i florida. riktigt bra. 


234
49
costanza:

Bra tråd, 

 

 Om varaner generellt

 

 Bra komodo dokumentr, inte så dramatisk o överdriven som amerikanska dokumentärer ofta är

 

Detta är den enskilt bästa dokumentären jag sett om någon art, tyvärr finns inte hela på youtube men man kan tanka ner den annars. Handlar om V. Salvator.


158
19
Johanon:

Ja justa ja Frozen planet är grym :)

Några andra om naturen/miljö är 

Home

Planet Earth

och så vill jag slå ett slag för BBC The Private Life of Plants


Vad kul att ni redan börjat fylla på med lite :)


158
19
Johanon:

Här är en dokumentär som heter Grizzly man, ni bara måste se den, helt otroligt.


1228
464
leedragon:

dragons of namibia handlar om chamaeleo namaquensis


158
19
Johanon:

Går det på någotvis Editera mitt första inlägg?

Hade vart smidigt att ha alla doku tips samlade i första inlägget. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild