Tips om bra djur-community för barn

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
8
Elajna:

Hej!

Tänkte tipsa er som har barn som tycker om att sitta på nätet om Panda planet som drivs av världsnaturfonden. Det är till för barn som är runt 8-13 år och ska är en bra övervakad barnvänlig sida som handlar om vänner och djur, vilket jag kan tycka är ett bra alternativ till att sitta på facebook eller andra "vuxensidor". Bra också om man vill få sina barn lika djurintresserade som en själv samt att det lär sig massa nytt utan att de tänker på det ;) Som förälder kan man samtidigt skapa en vuxensida (det framgår tydligt för alla vem som är vuxen och vem som är barn) om man vill ha lite koll på vad barnen gör.


www.pandaplanet.se/

Så kika in där!

 


269
60
Jonas:

hmmm kanske bara är jag men alla sidor som är riktade mot barn har ju dom där äcklen som finns just när det är riktat mot barn. därför blir det inte lika uppenbart på en sida som just facebook eller annat men sannorlikheten att det ska hända på en sida som just facebook är mindre. då dom blir lite av en "måltavla" på en sida som är riktad mot barn.

sad to say. finns för mycket idioter. kan ju vara så just för det är "vuxna" på sidan vågar dom inte lika mycket som på en sida där det inte finns vuxna som håller koll.


17
8
Elajna:

Självklart finns det alltid äckel, du har ju helt rätt i det du säger.Jjag tycker kanske inte att barn ska vara ute på nätet utan föräldrar alls, men på den sidan så finns det i alla fall (eller ska finnas som jag förstått, har en kompis som jobbar med just den hemsidan) ett väldigt bra filter för borttagande av otrevliga kommentarer och liknande och sidan i sig är ju "barnvänlig". I större utsträckning än på mer vuxna sidor... Men klart, man får ju alltid passa sig. Tänkte bara att den var bra att tipsa om som ett alternativ :)


83
6
Pytonjocke:

antar att den är bunden till panda klubben som barn kan gå med i ? wwf's Djur räddnings klubb för barn och ungdommar. var själv med  den när jag var liten .. :) tycker det är kul att det finns dom som inriktar sig på att lära barn också,, 


269
60
Jonas:

sry om jag lät nego:D självklart är det bra synd bara att dom sidorna oftast ballar ur efter ett tag.

lite synd också att barn bara får lära sig om vanliga djur och djur som finns i naturen i sverige. inte om djur som finns i världen och faktiskt alla dessa reptiler och insekter som finns i terrarium i sverige.


17
8
Elajna:

Jag som läser mitt 5e år på universitetet har ännu inte fått läsa något om reptiler och amfibier och endast exteeemt lite om svenska kryp. Det finns klart ett väldigt stort glapp i utbildning på alla nivåer där. Även om min nish är primater så hade jag mer än gärna läst väldigt mycket mer om reptiler och det har kursare önksat med...

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild