Kräk?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

382
36
MariBarita:

Jag tror att en av mina B.Orientalis kräks upp sin mat =(

Ca 1 dag efter jag har matat mina grodor med fluglarver eller daggmask sett larver eller bitar av mask ligga på landdelen (osmällt)

Jag trodde först att det bara gällde fluglarverna då jag läst att de är svårsmälta men nu har jag även sett delar av daggmask =(

Alla 3 grodor är pigga men en är lite blyg av sig.

I förrgår matade jag dem, de fick dela på en daggmask så det blev ca 2st munstora bitar var till dem, i morse låg det 2bitar på land.

Är det vanligt att de får upp maten igen eller är detta ett tecken på ngt allvarligt?

 

Idag har alla varit superpigga, klättrat och simmat runt.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Detta är inte något jag sett hos mina vad jag vet.

Det är inte för stora byten? Försök ge dem lite mindre, och se ifall det gör någon skillnad.

Du skulle kunna separerar dem ett tag, och ser så att alla tre både får i sig mat, och gör sina behov.


38
58
Reptileguy:

Jag håller med Anders. Håll den blygare för sig själv så kan du lättare kontrollera vad den får i sig. Sen så skulle jag rekommendera små kackerlackor. Det funkade jättebra för mig när jag födde upp klockgrodor. Om du vill ha något att mata med som är ännu lättare för deras magar att smälta är husflugor. Man kan köpa husflugor med missbildade vingar i lite olika djuraffärer. Om du ska på någon mässa så kan du testa där.

Lycka till!!!


51
2
niake:

dom kan inte spotta eller spy


382
36
MariBarita:

Men var sjutton kommer maten ifrån då?

Den verkar osmält..


51
2
niake:

vet ej jag har skit ont i ett sår jag fick av derras gift så passa er att pussa dessa :D men dom kan inte spy som oss en fredag :D


309
239
Gogs:

vet att agapaddor t.ex kan käka så mycket mat så att de tillslut skiter ut osmält föda... dom kanske helt enkelt är proppade med mat?


382
36
MariBarita:

Jag ger dem mat ca 3ggr/vecka. När jag har flugor så får de visserligen mkt mat men de senaste 2 veckorna har jag varit utan, då har de fått daggmask/Maggots ca 2 bitar/larver var..det kanske blir förmkt för dem.


6
6
Tuggad:

En utav mina satt och hurkla sig i 10-15 min och sen kom de ut mat(bananflugor). Antingen kan dom spy eller så har jag bara en unik groda.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild