Mossa m.m

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
7
Hajen99:
Hej! Jag är ny i den här världen. (har tiger salamandrar men tänker skaffa bl.a Litoria caerula och några fler tigrar :) Mit problem är att jag får aldrig mossa (som jag har hämtat utifrån) att växa i terrariet. Den bara dör :( Är det någon som har några förslag? Tacksam för svar!! 

Till en helt annan grej. Var kan man köpa billiga såna här plattor man kan använda till bakgrunder och plantera i?

Mvh Ernst

2966
1645
Hoggaforfan:
Vår inhemska mossa trivs inte i den miljön utan det krävs en mer tropiskt variant.

Xiaxim:
bens-jungle.com/Xaxim_1

67
7
Hajen99:
Tack! Du vet inte var man hittar sådan mossa? :)

2966
1645
Hoggaforfan:
Ska du beställa av Bens jungle så finns ju mossa där men i Sverige vet jag inte.

Administratör
Medlem i SmHF
327
331
azeam:
Våra inhemska mossor trivs nog bättre i miljön för en tigersalamander än tropiska mossor. Med det sagt så finns det en del "tropiska" mossor som fungerar förvånansvärt bra i låga temperaturer, t.ex. javamossa och ricciamossa har klarat temperaturer ner mot i alla fall 3 grader under ett par månader för mig, men de vill ha det lite blötare än vad som är optimalt för tigersalamandrar.

2966
1645
Hoggaforfan:
Läste inte djurarten, my bad. Som vanligt har Azeam rätt :-)
Kanske dåligt ljus då?

67
7
Hajen99:
Hej! Tror nu dusks mossmixss skulle fastna på den här? :)

www.reptillagret.se/bakgrunder-1001/coconut-plate-40x40x1cm-reptiles-planet

2966
1645
Hoggaforfan:
Ja, allt med friktion och struktur fastnar det på.

67
7
Hajen99:
Hej! Någon som vet hur man gör en egen mossmix? :) Hörde några snacka om det men vet inte hur man gör. Tacksam för svar!

Mvh Ernst
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild