Tropikhuset i Malmö

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

1
4
Darkmania:
Tropikhuset har noll kundservice och förmodlingen heller inget intresse av det dem sysslar med.

239
197
Danpss:
När jag handlar där så har jag inga problem med servicen! 

417
249
KANDARBA:
Jag handlar allting av Uffe. Har provat handlat på ett par andra ställen men inte alls den servicen som TropikHuset har.
Han är oerhört kunnig och är aldrig några problem alls.
Söker man något specifikt och han inte har det så skaffar han det till en.
Bra sortiment på både ödlor, ormar, foder i sekter, och tillbehör till både terrarier. Då får även terrarier byggda till dig efter mått eller utseende.

Enligt mig och min erfarenhet så finns det få som kommer att kunna slå TropikHuset,
Så helt klart värt ett besök. Köper alla foder insekter därifrån med. Kommer alltid vara lojal till TropikHuset och handla där. 


Men en del kunder blir helt enkelt nog aldrig nöjda heller. "Santos"

Best Regards 
Anton 

15
25
countess:

Ta en titt på fiji leguanen, värre svansröta finns inte. Han säljer den för 20000 kr när jag var där för 2 år sen.
Man kan köpa in fiji leguaner för 10 000 kr.
Lever fiji leguanen ens ?

Ett bland alla exempel.


417
249
KANDARBA:
Du kanske själv borde se den. För den Fiji leguan som finns där ser både bra ut och frisk. Jag är där väldigt ofta. Men det angående kvalster fick han men det åtgärdades. Jag befann mig själv där när han flyttade runt allt och rengjorde vartenda terraire för att vara säker att det inte skulle finnas något nånstans.
Och det har hänt många. Framförallt inträffar det hos en del privata terrarie hållare. 
Och om du mottager eller köper en orm av någon som har det är spridningen lätt. 
Och det kan hända vem som helst även DIG. 

 Men om du ser någon som jag missar för du gärna skicka mig en bild. (Fiji) 

10
19
staffelatte:
Hittade två döda och uttorkade korallfingergrodor när jag var där. Fanns en levande som såg lite mager ut. En bekant som är mer insatt säger att det är en ok butik men när det kommer till känsligare arter så finns det mer att önska. Kommer nog inte köpa grodor där men bra utbud av foder. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
staffelatte skrev:
Hittade två döda och uttorkade korallfingergrodor när jag var där. Fanns en levande som såg lite mager ut. En bekant som är mer insatt säger att det är en ok butik men när det kommer till känsligare arter så finns det mer att önska. Kommer nog inte köpa grodor där men bra utbud av foder. 


Trist :( Korallfingergrodor är väldigt tåliga grodor dock. 

10
19
staffelatte:
De var rätt små, någon månad gamla (som grodor) så de kanske är extra känsliga i den åldern?   Bifogar bild på den som levde. 

417
249
KANDARBA:
staffelatte skrev:
De var rätt små, någon månad gamla (som grodor) så de kanske är extra känsliga i den åldern?   Bifogar bild på den som levde. 


Du visar en bild på en levande groda. Fanns det ingen som vart död och utorkat som du påstår. 
Men bild saknas för det formodligen inte existerar några döda utorkade groder. Därför skriver du att du tar en bild på en levande. 

Jag kan sprida samma om vilken butik som helst och exempel vis ta en bild på en orm. och skriva här är en bild på den enda levande ormen. Det finns kanske bara en kvar. Finns det inga bilder existerar det inte helt enkelt. Det finns många troll på forumet. 

544
424
Gibblo:

KANDARBA skrev:


Du visar en bild på en levande groda. Fanns det ingen som vart död och utorkat som du påstår. 
Men bild saknas för det formodligen inte existerar några döda utorkade groder. Därför skriver du att du tar en bild på en levande. 

Jag kan sprida samma om vilken butik som helst och exempel vis ta en bild på en orm. och skriva här är en bild på den enda levande ormen. Det finns kanske bara en kvar. Finns det inga bilder existerar det inte helt enkelt. Det finns många troll på forumet. 


Fast bara för att han inte har någon bild på en död så betyder ju inte det att det inte existerar för det. Jag har själv och känner fler som vid något tillfälle stött på någon död reptil där.

Har själv handlat där många gånger och har alltid tyckt bra om Uffe, han är ju en kunnig person inom sitt område, det nekar jag inte till.
Men som någon annan sa så verkar hans intresse ha svalnat då standarden har sjunkit avsevärt med åren där. För ca 4-5 år sedan blomstrade butiken och där var alltid snyggt och rent med stort utbud, pigga djur och väl bemötande personal.

Jag upplever att det är mer tvärtom idag, tyvärr. Hoppas att butiken kommer igång som innan igen.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild