Ökenlevande nybörjarskorpion?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

175
228
Rosenlukas:
Tjeenare!
Har länge varit sugen på att skaffa något ökenlevande djur som inte kräver så mycket varken platsmässigt och matmässigt. Sökte runt lite och är nu ganska säker på att jag ska skaffa en skorpion till våren. Men frågan är vilken?! Har fått tipset hadrurus arizonensis men verkar svår att hitta (och rättså dyr?) Vill inte ha något livsfarligt men annars spelar det ingen större roll. Finns det någon som har lite koll på skorpioner och som kanske har någon till salu?

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Kan tipsa om StefanJr här på forumet, han är grymt duktig på skorpor! 

www.terrariedjur.se/?page=market&marketitem=7673


175
228
Rosenlukas:
Tackar! Skickar iväg ett pm :)

Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:
Ingen fara :) Men kontakta honom via mail istället om du vill ha svar. Står ju även i annonsen att kontakt sker via mail ;)

1275
1724
Falk:
Hadrurus arizonensis ska vara svåra att få dom att överleva men som Jonas skrev så fråga StefanJR då han är grym.

Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Hadogenes spp är vackra, lugna och intressanta.

175
228
Rosenlukas:
Tack! Har någon koll på sidor där man kan beställa skorpioner?

1275
1724
Falk:

Håller med Benjamin, Hadogenes spp. är en bra start.

Just nu är det ingen som skickar då det är för kallt


62
134
StefanJr:
Allmänt snack (skötsel, priser, utbud osv...) är bäst att ni "forumaktiva" tar när tips & råd efterfrågas.
Det är trots allt den funktion som forum har till avsikt att fylla.  ;)

Likväl kan andra ha nytta av den offentliga informationen (till skillnad från mailkonversationer med mig).
Så det gynnar allmänbildningen bättre.

Skulle det trots allt återstå vissa frågetecken, nån gång då och då, så kan jag givetvis hjälpa till via PM/mail.

MVH



Medlem i SHF
4003
5037
Jonas_:

Jag syftade mest på att du har skorpor till salu StefanJr :) Som du säger är det bättre att använda forumet vid frågor så fler kan ta del av informationen!

Personligen har jag inte så mycket att tillföra faktamässigt då jag inte har några skorpor själv. Men söker man på det vetenskapliga namnet brukar det finnas mycket info på google exempelvis :) Iaf om vi pratar arter som är relativt vanliga i fångenskap. 

Lycka till!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild