Kommande videoklipp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

24
3
Flouken:
Hej på er, håller på och gör videoklipp som ska underlätta för nybörjare som är sugna på att skaffa sig sin första spindel. Om det är något ni önskar att se i kommande video klipp framöver så ge mig gärna förslag :-)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
Hade helt klart varit kul att se en ömsning

24
3
Flouken:
Såhär blev videoklippet :-)



35
5
Fridelisan:
Vad häftigt det såg ut! :D Tar det inte längre tid än så för dem att ömsa alltså? Jag har ju alltid trott att det var lite som med ormar där det går lite i taget. :)

24
3
Flouken:
Det är lite random med tiden för ömsning :-) dom små verkar ömsa snabare än de större. Därmot så är själva ömsningscyclarna väldigt varierande beroende på om man powerfeedar dom... ehm.. känner mig lite skyldig till att vara en feeder....

35
5
Fridelisan:
Haha okej. Hur mycket måste man ge dem för att det ska räknas som power-feedning? Gör det någon mer skillnad än bara hur snabbt de växer/ömsar? Och hur mycket snabbare går det? Eller är det olika från spindel till spindel också? ^^

24
3
Flouken:
Spännande frågor, nu fick jag något att kolla upp :) Det jag vet är att en spindel bör ha mellan 2 till 3 syrsor i veckan vilket är helt okej. Men powerfeed är definierad lite att man matar tills spindeln slutar ta maten. Då är det definitivt mer än 3 syrsor / veckan. Det stämmer bra att vissa arter växer långsammare än andra. Grammostola Pulchra tar evigheter känns det som. Jag ska försöka forska fram vad som mer exakt händer i spindelns kropp vad som gör att deras abdomen växer vid mer föda osv. :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
En intressant fundering är om temperaturen gör någon skillnad.
Högre temperatur hos t.ex. insekter brukar väl öka deras tillväxt rätt kraftigt.

35
5
Fridelisan:
Jaha oj. Det blir ganska mycket syrsor då alltså? Kan inte det ge negativa påverkningar på spindeln också? Jag tänker att rekommendationerna ändå finns av en anledning. :) Vet du om spindlar kan bli överviktiga? :D Det är så spännande att lära sig om saker som man inte har någon som helst koll på sen innan! :) (Du får säga till om jag blir jobbig :P Haha)

24
3
Flouken:
Men gött både anders och du har riktigt bra frågor. Nu måste jag sätta mig ner och ta en djupare forskning :) jättebra frågor! Jag kommer med mer information om en liten stund ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild