Hjälp med tatuering!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Jag tänkte göra mig en fin ryggtatuering och tänkte fråga här om någon kanske är tatuerare eller som skulle kunna hjälpa mig i rätt riktning till någon duktig.

Har tänkt mig att ha med en av mina ödlor i tatueringen så det är viktigt att personen är duktig på porträtt/realism. 
Kanske någon här är duktig på att rita och kan hjälpa mig med det?

Bor i södra Sverige men åker gärna en bit för att få det gjort av rätt person!
Så har ni några tips på duktiga tatuerare, meddela mig gärna :)



85
13
Gnasher:
Hej 
Fredrik på Evil eye i Stockholm har gjort porträtten av mina barn på min rygg!
han är duktig.

2048
773
psyjoh:
Johan på evil twins i Helsingborg är väldigt duktig på porträtt och har varit med i många program och vunnit priser.
Jakob som jobbade där innan oxå, vann oxå nåt pris i tv. Öppnade eget men kommer ej ihåg vad det heter.. moon nånting...

264
125
Bildpunkt:

Är det din första tatuering?


Min bästa rekommendation är att kolla runt lite och gå in på olika studios. När du hittar någon du känner dig trygg med så är du hemma :)

Jag gjorde min Poecilotheria subfusca hos Blanco på Lifestyle Tattoo i Sundbyberg (Stockholm).


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Tack för tips!

Det är inte min första tatuering utan tänkte bygga på den som redan finns. 
Då jag bir i Växjö har jag lite svårt att åka runt i landet och bara "spana in" liksom! 
Så med lite olika tips kan jag kolla hemsidor och galleri och sen välja vilka jag vill besöka. Finns ju så otroooooligt många!!!

Givetvis kommer jag välja noga och därför tycker jag det är så bra med personliga rekomendationer. 

Skulle gärna se dina porträttatueringar Gnasher!

139
363
Dwarfmonitors:

psyjoh skrev:
Johan på evil twins i Helsingborg är väldigt duktig på porträtt och har varit med i många program och vunnit priser.
Jakob som jobbade där innan oxå, vann oxå nåt pris i tv. Öppnade eget men kommer ej ihåg vad det heter.. moon nånting...


Crooked Moon i Helsingborg heter Studion. Skulle dock inte rekommendera Jakob för porträtt. Även om han är väldigt duktig. 

Fru Duva på Bläckbyrån i Stockholm är grym. Både på färg och svartvitt. 

Carl Löfqvist på Wicked tattoo i Göteborg är en av Sveriges bästa på svartvita porträtt.


139
363
Dwarfmonitors:
Även Pavel Krim på Zoi tattoo i Stockholm är fantastisk.

2048
773
psyjoh:
Crooked moon var det ja. Hade det på tungan. Daniel där gjorde min senaste. Han var bra tyckte jag men vet inte hur han är med porträtt. 

741
681
Binks:
De är bara kolla runt på lite olika och se deras galleri vad de gjort innan.

165
186
denka:
Ja har poträtt pp min dotter å en annan realism från fredrik edin no remorse i piteå men d är en bit så kan du kolla in hungerta2 här på terrarie djur han kör black and grey /realism har studio i göteborg å trollhättan
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild