Blocket-orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

54
89
kycklingen:
Satt och kikade på blocket och fick en smärre chock när jag fick se den här ormen, den ser sjukt mager ut på bild (om inte bilden luras), ser ut som att den inte fått mat på bra länge....
Finns det någon myndighet som man kan kontakta som gör kontroll för misstänkt vanvård?
Man kanske kan be personen skicka fler bilder, förhoppningsvis är det bara den här bilden som inte är rättvis.

www.blocket.se/alvsborg/Tva_baby_ormar_57550298.htm?ca=15&

2966
1645
Hoggaforfan:
Det är en unge, de har en tendens att se ganska magra ut ;-)

2966
1645
Hoggaforfan:
Annars hade det varit Länsstyrelsen för vanvård och polisen för akut misshandel

953
1840
peter54:
Även om det handlar om en juvenil (bambusnok om jag ser rätt) på bilden, är den både mycket mager och den ser uttorkad ut i skinnet.

Medlem i GHF
636
410
Jimmy:
Det är en väldigt dålig bild och den ser ut att vara mitt i ett öms, eller så har den rester av intorkat öms kvar.

Ser också ut som att den precis svalt ett byte, då den är tjock ca en tredjedel ner från huvudet, medans bakre halvan på ormen ser bedrövligt tunn och skröplig ut.

Man behöver nog se den live för att vara säker på vilket skick den är i, men den ser helt klart tveksam ut på den bilden.

Sen priset, 100 spänn... Vart f*n är hobbyn på väg...


13
3
Tjenarealex:
Stackars orm.. 

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:
Sällan bra reptil-annonser på sidor som blocket men även andra sidor.. Bättre på sidor som den här där alla som läser annonsen är intresserade av just terrariedjur :) 

81
113
Henriette:
Vilken tur att ormen är till salu då, då kanske ägaren har insett att den inte kan sköta ormen på bästa sätt ect. Nu är det väl bara att hålla tummarna till att den kommer till ett bättre hem. 

544
424
Gibblo:
Om någon i närheten kan tänka sig att ta hand om stackaren så kan jag betala den själv!

343
119
Salig:
Sånt här gör en ledsen. Jag skulle då till och börja med inte hålla en bambusnok på spån, och den ser väldigt mager och vissen ut... Jag hade åkt dit och tagit ormarna om det inte varit så långt och om jag hade haft plats. Finns det någon i närheten som kan ta på sig dem i närheten skulle det ju vara fantastiskt om dessa små liv kunde komma till ett bättre hem. 

Tycker också att det är rätt kul att annonsören påstår att den "växer bra" när den ser så mager ut. Hur kan man dessutom ens tänka sig att sälja ett djur utan att ens ge artnamn så att en köpare kan ta reda på skötsel som passar djuret i fråga?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild