Passande grodor till exoterra 45x45x60

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Har ett exoterra 45x45x60 (l*b*h) och funderar på att skaffa några grodor. Vad för art hade passat? Helst inte pilgift, utan någorlunda större.

52
2
Pakwa:
Kanske någon mindre trädgroda? Eftersom att terrariet är på höjden.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Ja, det lutar nog åt någon trädlevande groda. Finns det några speciella att rekommendera?

10
0
hp_:
kan rekomendera vanlig korallfingergroda, haft denna art och den är otroligt vacker och ser ärligttalat god ut .. 
väldigt snabbväxande och glupsk art :) 
och ditt terrarie blir kanonbra till en sådan och själva grodan kostar runt 300 kr +- på mässorna :) 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag är faktiskt lite inne på korallfingergrodor, men jag gillar att ha grupper med djur. Och 2 eller flera korallfinger i ett 45x45x60 är väl lite litet kanske. Så funderar att köpa ett till större terrarium och skaffa korallfinger i den. Men då har jag fortfarande ett tomt! :)

52
2
Pakwa:
Då har du två alternativ, Anders :)
Skaffa dig någon mindre trädlevande grodart, eller sälj terrariet till mig ;)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Ja, det är ett svårt val. Kanske blir lite mycket med både klockgrodor, korallfingergrodor, mjölkgrodor och ytterliggare en art? :)

52
2
Pakwa:
Har du dom i olika terrarium är det ju inte för mycket. Grodor kan man aldrig få för många av :D

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Några Leptopelis vermiculatus kanske hade varit passande :) Ska nog ta och kolla lite mer på dessa för att se om de är något å ha.

52
2
Pakwa:
Jag har ju en hona och hane nu och kommer att få en hane till. Får hoppas på lite action i terrariet sen :P Men ja, de är trevliga!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild