Reptiler nördhobby!!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
5
chippen:

Skönt att höra....då eman ingen nörd..jag kan knappt några latinska namn samt att jag aldrig namngett några av mina djur....

"lättad". :)

/B


63
4
Majvor:

Ser absolut inget fel i att vara nörd! 

Stolt över att kunna mer än nödvändigt om mer än nödvändigt :D


83
6
Pytonjocke:

Nerd herd ^^ man kan ju inte förneka att man är nördig i bloden men är fortfarande stolt för de :P hehe


82
16
Bremnes:

Klart vi är nördar!! :)

Dock är det roligt att "stereotypnörden" inom reptilhobbyn förändras. Min uppfattning är att för 10-15 år sedan så var det bara människors med långt hår, tatueringar och som lyssnade på black metal som höll på med reptiler. Sök på lite äldre filmer på youtube där man matar sin kungsboa så lovar jag att där är någon form av rockmusik i bakgrunden..... ;)

Det viktiga är ändå att vi reptilnördar håller ihop! Därför är alla mässor och såna här sajter underbara!


32
11
Pred:

Alla vet väll att man bara är nörd om man klär ut sig till det man gillar. Eller?


33
13
Tyrredum:

Bremnes:passade exakt in i din stereotyp beskrivning, både tatuerad långhårig och Black Metal är bäst såklart :-) Man kanske ska lägga ut en yotubevideo där jag matar min kungsboa med, så stämmer det till 100%


356
177
krypet:

Givetvis en nördhobby, annars är det inget kul. Jag har bara nördhobbbies! Har man dessutom sisådär 70 olika arter och pratar om att man har ett djurrum är det givet att man kan uppfattas som rätt nördig!


Men... inte riktigt typiska terrariemänniska: kvinna, inga tatueringar eller piercingar, lyssnar inte på vare sig hårdrock, raggae eller musik med mycket rappande... och det är väl de tre musikgenrer som brukar vara typiska. Fast det är klart, jag gillar ju svarta kläder.

Skulle till expo syd för första gången i somras med min dotter och åkte ner redan kvällen innan för att packa upp djur på bordet. Vi körde lite fel och började undra vart vi skulle. Vi blev så glada när vi äntligen hittade svartklädda tatuerade långhåriga män med skåpbilar mitt i ett mörkt industiområde. Vissa hade visst skinnvästar/jackor med. "Titta, nu är vi framme".

Undrar vad de flesta andra skulle tänkt? Men hade de blivit oroliga kunde vi alltid lugnat dem med att det bara var folk som bar på lådor med spindlar, skorpioner, ormar och kackerlackor. Det borde väl fungera. :)

Fördomar - jag???

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild