Vilken groda låter värst?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag har hört att korallfingergrodor ska vara en av de som låter högt. Men vilken grodläte tycker ni är bland de mest irriterande lätena?

52
2
Pakwa:
Korallfingergrodor låter högt! Jag har dock vant mig och tycker det är mysigt :)

35
5
Fridelisan:
När man pratar om korallfingergrodor; hur högt låter de egentligen? Om man jämför med något annat ljud som man kan relatera till? :) Hur lång tid tog det innan du vande dig vid ljudet? 

10
0
hp_:
min korallfinger jag har och även i nästan ett tiotal fall av mina vänners korallfingergrodor så har deras faktiskt aldrig spelat ! dom funkar som dom ska och dom funkar med allt men dom har faktiskt aldrig gjort nåra "lustiga" ljud ifrån sig :) 
och dom som väl har gjort lljud ifrån sig så har dom vant sig väldigt snabbt vid det 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Det är inte så att din korallfinger är en hona då? För det är väl enbart hanarna som låter. Hur gammal är den?

52
2
Pakwa:
Korallfingergrodor låter då de är hanar. Honor kan väl också göra ljud ifrån sig ibland men då som försvar och antagligen ett annat typ av läte (tror jag).
Jag spelade faktiskt in ljudet av mina korallfingergrodor här om kvällen då de spelade. Eller ja, det är en av de som pratar, de andra är antagligen två honor. Kan se om jag kan lägga upp det på något vis här någon dag.
Svårt att förklara vad man tycker är högt och inte, jag tycker ju att de pratar högt men jag har heller inte haft annat än klockgrodor som haft ljud för sig och klockgrodor låter inte högt och har ju ett helt annat läte. Sök annars på korallfingergroda på youtube. Har en bekant som lagt upp en del klipp med hennes korallfingergrodor där de bland annat pratar en del. Det är ett härligt läte, men jag kan gissa mig till att det också är många som inte skulle orka med att höra det varje kväll.

52
2
Pakwa:
Bara för det så hittade jag inte de klippen på youtube som jag syftade på. Här är i alla fall en liten söt korall som pratar ^^
 
www.youtube.com/watch?v=EqGlP3MHFcM

52
2
Pakwa:
Elvis är så söt :)
 
www.youtube.com/watch?v=qoQdVk9SIi0&feature=relmfu
www.youtube.com/watch?v=kC7q-Kn3Bmo&feature=relmfu
 
 
 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild