Pipagroda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
12
Petra:
Hej jag skulle vilja veta mer om de olika arterna av pipa groda och var de kan säljas. Så är jätte tacksam för svar :)

34
29
Olmen:
Jag vet inte hur man gör när man pipar groda men det låter inte som en bra ide'.


67
12
Petra:
Pipa pipa är en av sorterna och pipagroda är vad de kallas... Så lägg av. Det jag vet om pipa pipa är att den blir ca 20 cm och lägger äggen i ryggen så kläcks dem där pipa pipas ungar se ut som grodor när de kläcks men pipa carvalhoi föds de som typ yngel.

2966
1645
Hoggaforfan:
Svenska är inte alltid så lätt ;-)

Familjen finns både i Afrika och Sydamerika varav endast de sydamerikanska arterna av släktet Pipa lägger in äggen i ryggen på honan.
Pipa pipa brukar dyka upp på mässorna och Pipa carvalhoi ska ha funnits i Sverige, men osäkert om den finns kvar. Den finns väl i Hamm i så fall.
Xenopus laevis finns också vet jag, men då denna inte intresserar mig så vet jag inte var man hittar dem men i djuraffärer, kanske på mässor.

67
12
Petra:
Hoggaforfan skrev:
Svenska är inte alltid så lätt ;-)

Familjen finns både i Afrika och Sydamerika varav endast de sydamerikanska arterna av släktet Pipa lägger in äggen i ryggen på honan.
Pipa pipa brukar dyka upp på mässorna och Pipa carvalhoi ska ha funnits i Sverige, men osäkert om den finns kvar. Den finns väl i Hamm i så fall.
Xenopus laevis finns också vet jag, men då denna inte intresserar mig så vet jag inte var man hittar dem men i djuraffärer, kanske på mässor.

 Okej tack så jätte mycket :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Jag tror Södermalms akvariebutik ska ha haft Pipa carvalhoi.


Medlem i SHF
137
55
BenjaminLindner:
Jag ska till Jan på södermalmsakvareiaffär imorgon så jag kan fråga honom, men de brukar inte ha amfibier eller reptiler inne.

741
681
Binks:
Är du bara intresserad av arten och vill ha info eller har du kunskap om dem och vill hålla dem?
Om du vill hålla dem så skicka ett PM så kan du få ett namn du kan kolla med.

67
12
Petra:
Jag vill ha dem men har insett att jag varken har plats just nu eller vet allt jag behöver om dem, hade planerat att fråga typ en affär för de brukar ha ett artblad och de viktigaste brukar står på den :) Men vet någon en sida där det finns mycket info är jag jätte tacksam för när jag har plats och kan mycket om den så kanske det blir någon (Bor hemma än) :) 

Medlem i SmHF
68
62
Aneides:
pipidae.net/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild