Naturtrogen leo setup

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

175
228
Rosenlukas:
Tjeenare!

Kanske blir en leopardgecko nästa vecka och vill gärna ha en så naturtrogen setup som möjligt. (Alltså inte papper och plastlådor med hål i, gärna så lik deras riktiga miljö som möjligt.) Någon som har förslag/bilder/länkar osv till fina setups?

Tack på förhand!:)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Vill du skapa en miljö som är så lik deras naturliga habitat som möjligt rekomenderar jag att titta på naturbilder från Pakistan, Iran & Indien. 

Sök på "eublepharis macularius habitat" så kommer mycket bilder & information om miljön dom lever i. 

Annars kanske du kan titta på bilder på leopardgeckos här på sidan, kanske finns inspiration närmare än du tror :)


175
228
Rosenlukas:
Okej, har googlat en hel del men hittar inte riktigt vad jag söker. Men ska kolla vidare och se vad jag hittar :)

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Konstigt, jag fick upp väldigt mycket svar alldeles nyss på google :P Det ända andra tips jag har är att söka på det vetenskapliga namnet alternativt på engelska, då kommer det upp enormt mycket fakta & information. 

Lycka till!


175
228
Rosenlukas:
När jag sökte innan använde jag dock "leopard gecko natural setup" eller liknande. Nu hittade jag mycket mer. Tack!

175
228
Rosenlukas:
något i denhär stilen är vad jag tänker mig :)

2048
773
psyjoh:
Ja nåt i den stilen. De lever ju på hård packad sand och sten. Jag gjorde så att i min bur är det 3/4 hårt substrat och 1/4 med lös sand. Han ligger mest i grottan som är över den lösa sanden dock. 

175
228
Rosenlukas:
Har du någon bild ?:)

Medlem i SHF
537
749
Patch:

Den länken verkade ha flest bilder  från de vilda :)

 

www.google.se/search?q=natural+habitat+for+leopard+gecko&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dF8xVKC8JIi9ygOe-oDwBQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1517&bih=741&dpr=0.9tbm=isch&q=natural+habitat+for+eublepharis


175
228
Rosenlukas:
Tack, blir mer och mer säker på hur jag ska göra för att få det att se snyggt ut ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild