Lampa explodera

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
3
Dragonlance:
vår infraröda lampa exploderade i terrariet. tur att inget hände med vår dvärgis. fick sanera hela terrariet.
Åkte till butiken där den är köpt dem tog i mot den och skulle kontakta återförsäljaren.

Någon som varit med om något liknande? Ska bli spännande och höra vad återförsäljaren har att säga.

45
462
Zuzanne:
Måste vara en epidemi.
Mitt lysrör reptiglo 5.0 exploderade idag. Har aldrig varit med om det någonsin.
Allt gick bra som tur var men oj så mycket smått glassplitter det blev överallt.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Dragonlance, vad var det för märke på lampan?

1159
625
Temla:
Fy, det är ju fruktansvärt! Nu blir jag skraj för mina lampor också. :(

2966
1645
Hoggaforfan:
Exo Terras kvalitet är under all kritik

544
424
Gibblo:
Japp, har hänt mig två gånger. Det är kvalitén som är dålig, hårt glas används och det kan inte expandera korrekt vid temperaturförändringar.

Bättre kvalitet så är det gjort på kvarts och är mycket mer böjbart och hållbart.

18
3
Dragonlance:
Det var exo terra (infraröd värme lampa) 100W.
Det var små glassplitter över terrariet, blev att sanera våga inte lite på att jag fick upp allt glas.

270
80
Mjos:
Enligt butikssäljare så har de stora problem just med den infraröda ET-lampan. Lämna tillbaka så får du pengarna tillbaka garanterat. Jag har visserligen haft problem med alla sorters ET-lampor så jag köpte den i keramik istället som verkar vara betydligt bättre. 

160
91
turboadde:
Kan vara bra att tänka på: www.kemi.se/sv/innehall/fragor-i-fokus/kvicksilver-i-lagenergilampor-och-lysror/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild