Petition för en Terrariedjur.se träff.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

19
14
Silverspike:
Hej Alla goda och glada!

Satt här och insåg att jag gärna skulle vilja träffa en del av er medlemmar som jag pratat med här på sidan. så jag tänkte se om det finns nått intresse för att ordna ett litet "gettogether" för medlemmarna på sidan.

Idén som så just nu är ganska ofärdig just nu men grundstommen i den är att vi försöker centrera oss imellan Göteborg, Stockholm och malmö. tänkte först på Skövde men det blir lite för långt för medlemmarna från skåne. så jag tror att jönköping är ett bättre alternativ.
Men har någon ett rimligt förslag på en plats som är bra centrerat mellan de tre större städerna så kan det vara ett alternativ.

Mina idéer kring träffen som så är att man borde försöka hitta en lokal som erbjuder både en lämplig träff-lokal samt möjlighet till övernattning med eget liggunderlag och sovsäck på golvet i träfflokalen eller liknande.
Sen kanske vi kan få dit några personer som kan hålla föredrag.

Sen om man kan ha en egen liten swap-meet med fokus på tillbehör och foder då jag tror det kan bli för mycket med djur. dock kommer dom som vill kunna få byta djur på utsidan men då är det på eget ansvar då dessa djur inte kommer få tas med in i lokalen. Detta då det gör det lättare att hitta en lokal att hyra.

sen kanske man kunde försöka bokat plats i någon restaurang för de som ville gå ut på kvällen och äta nått gott och kanske ta en öl med någon annan medlem.

Det är idén som så just nu.
Kostnaderna får man ju se till antalet som faktiskt vill komma delat på eventuell lokalhyra och liknande.

Så nu vill jag ha feedback från er som tycker det här låter intressant: Bra eller dåligt? Ändringar eller tillägg? Ös på med idéer! :)

Med glada hälsningar: Dennis "Silverspike" Bergh.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Det låter som en riktigt härlig idé! :)

För tillfället finns det ju inga reptilmässor eller liknande i Jönköping så tycker att det känns bra att ha det just där då det som du säger ligger mittemellan många andra städer. Man kan självfallet ha på flera ställen i landet om det skulle finnas intresse.


270
80
Mjos:
Jönköping låter bra! Hade varit jätteroligt. Hoppas fler hakar på! :) 

429
254
JACLAR123:
Det skulle vara riktigt kul! :D Medans ni dricker öl, får jag dricka saft. ;)

Medlem i SHF
4004
5038
Jonas_:

Låter ju trevligt, jag vet att det är många medlemmar som bor längre norrut än sthlm ;) däribland jag! Jag lägger gärna till Sundsvall eller liknande stad uppåt för oss som har sådär 100mil enkel resa till Malmö & Göteborg :P

 


316
283
panterophis:
Jag tycker att man skulle försöka ha det mitt i landet istället

205
203
Micke_E:
Det kan vara en idé att ha det på en ort som är lätt att ta sig till från resten av landet också ;) och det är nog bra att ha något mer som lockar, ex billiga tillbehör, föreläsningar eller annat "mässliknande"

19
14
Silverspike:
Panter och Jonas_ Micke_E jo det är ju det men det känns lite overkill att anordna en träff som alla skall åka till då det flesta får en sjuhelvetes resa enkel väg. tex panterophis och dom från malmö som får åka från varsin ände av sverige. därav att man anordnar två mindre träffar för att först se hur intresset ligger. och del så kan ju dom som bor runt sthlm välja att gå på båda träffarna. det är ju bara södra och norra sveriges medlemmar som blir "tvingade" att välja en av träffarna om dom inte vill åka 25-50 mil extra. blir intresset större och många medlemar visar att dom är beredda att åka lite längre för en större träff så kan man synka en enda stor gemensam mer centrerad i landet.

Och exakt, man kan bjuda in föredragshållare och även köra en swapmeet. men för att öppna upp för att hitta lokal lättare så kanske man skall undvika att köra öppet djur köp och sälj. dom som kan tänkas vilja köpa/sälja/byta kan isf få sköta det privat utanför lokalen och som jag skrev tidigare görs detta på eget ansvar. så fokusen på den handeln som kan få ske i lokalen bör vara tillbehör och foder, både insekter, fruset och torrfoder. men även här får man ju se till intresset. blir det mer träffar kan man kanske börja se på att öppna upp för djur.

593
551
Redfoot:
Att lägga två träffar, en i vardera landsända är nog det bästa för att alla ska få en chans att ta sig dit. Men jag tror att även om det rör sig om två träffa så måste det till något som drar medlemmar dit.
Några riktigt bra föreläsningar eller något i den stilen är förmodligen nödvändigt för att folk ska komma. En träff där det endast handlar om att vara social ett antal timmar räcker nog inte som dragplåster. 

Annars så kan ju medlemmarna själv stå för föreläsningarna, ett bildspel och en bra text på en 30 min måste väl många av medlemmarna kunna åstakomma. Då får vi ju reda på vad andra här på sidan sysslar med och vilka djur de är lite av experter på. På detta sättet kan det bli många och med varierande innehåll föreläsningar, alla är ju inte intresserade av ex ormar eller ödlor eller sköldpaddor för att nu nämna några arter.
/R

33
11
Duransson:
Redfoot skrev:
Att lägga två träffar, en i vardera landsända är nog det bästa för att alla ska få en chans att ta sig dit. Men jag tror att även om det rör sig om två träffa så måste det till något som drar medlemmar dit.
Några riktigt bra föreläsningar eller något i den stilen är förmodligen nödvändigt för att folk ska komma. En träff där det endast handlar om att vara social ett antal timmar räcker nog inte som dragplåster. 

Annars så kan ju medlemmarna själv stå för föreläsningarna, ett bildspel och en bra text på en 30 min måste väl många av medlemmarna kunna åstakomma. Då får vi ju reda på vad andra här på sidan sysslar med och vilka djur de är lite av experter på. På detta sättet kan det bli många och med varierande innehåll föreläsningar, alla är ju inte intresserade av ex ormar eller ödlor eller sköldpaddor för att nu nämna några arter.
/R



Jag skulle gärna hålla ett litet föredrag om det skulle bli aktuellt med en träff.  Avståndet är inte hela världen, det finns ju både SJ och hotell.  

/Peter
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild