vart kan jag köpa jord?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

205
25
Strunten:

vart kan jag köpa ogödslad jord?


356
177
krypet:

Det är nog inte så lätt att hitta helt ogödslad jord - poängen med jord är ju att den ska ge växterna näring.

Den jord som är minst gödslad (jag tror inte ens den är helt utan) är kaktusjord eller såjord. En annan variant är att köpa naturell torv, men jag vet ju inte om det fungerar för det du ska göra.


205
25
Strunten:

ska blanda sand ocj jord/torv för taggsvansvaranen som kommer ska kunna gräva


225
4
ia_:

Jag hittade min ogödslade, obesprutade kaktusjord på Bauhaus trädgårdsavdelning. =)


114
16
AdamsReptiles:

Köp Exo Terra Plantation Soil. Jag köper ett paket för 30 kr som ger 8 liter.


366
155
Linus:

Problemet är att eftersom det skall vara till en ackis kommer det nog behövas en hel massa paket plantation soil, och åtta liter är inte så mycket i sammanhanget! Dessutom måste man ju torka alltihopa innan man använder det i terrariet.


158
19
Johanon:

finns neutral torv på blomsterlandet


Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Finns torv billigt på dom flesta ställen, typ Maxi, Citygross, Plantagen osv.
Du kan också köpa kokos på IKEA, sväll med vatten och sen låter du det torkar i värme, och sen blandar du med sanden, rätt billigt alternativ och det blir snustorrt efter några dagar i värme om du inte fuktar det, du kan behöva vända runt det ett par gånger om du vill ha det helt torrt. Tror jag köpte typ 2 för 25:-, annars kostar dom väl 15-20:-/st, och det blir rätt mycket av en sån bricka.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild