Konstigt pm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

305
147
HenkePetersson:
Välkommen i klubben, är rätt ofta jag får mess från skumma avsändare, speciellt om man har en annons ute.

Fick ett mess från någon västafrikan som ville jag skulle sätta in pengar på ett konto för att jag hade köpt något av honom eller något sådant, som jag givetvis inte hade gjort, tror han skrev att han var från Kongo Kinshasa childhood foundation eller något,  givetvis betalade jag inget ett par veckor senare fick jag veta av en  bekant att en man från Nigeria hade blivit gripen  i hans hemkommun för att ha spammat folk på nätet angående Kongo Kinchasa childhood foundation eller som de senare blev kallade Nigeria-breven. Vet dock inte om detta är samma beryktade nigera brev som är så omtalade i media och tidningsexpressen.
ddr:
Fick mess från "Monico2"precis

2
0
PrayforRolf:
ddr skrev:
Fick mess från "Monico2"precis

jag med

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Vi stänger av användarna så fort vi kan, så tack så mycket för att ni meddelar om dem :)

741
681
Binks:
Du borde nog skapa någon sorts säkerhetsgrej när man gör användare som ser till så det inte kan göras automatiskt genom nån sorts bot

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Dom är med största sannolikt inte bottar, utan det är faktiska personer som sitter och registrerar sig och kopierar och skickar meddelandena för att sedan kunna försöka lura personer till att betala in pengar till något konto.

13
10
gerat:
Kan man inte försvåra registreringen ett snäpp som t.ex ett sms bekräftelse, men de gäller bara svenska nummer

2966
1645
Hoggaforfan:
Inte alla som vill ge ut sitt nummer och sen är det ju en kostnadsfråga med.

276
118
Maqea:
Monico och Monico2 har varit inne och tittat på min profil men jag har inte fått nått PM. Diskriminiering. ;P

2048
773
psyjoh:
Min hette ej monico utan kisscky2014
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild