HJÄLP min halsbandsleguanhane dödar honan!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

54
1
Kiiimpa:
Har ni erfarenhet från halsbandsleguaner och deras parningsbeteende?? Min hane är helt galen!!  Jag kom idag efter jobbet till en blodig hona..... Jag har nu såklart separerat dem men jag vill ju para henne :( Vad göra??

82
16
Bremnes:
Finns det någon möjlighet att det är två hanar du har och inte ett par? 
Kanske därför de har bråkat?
Jag har inte så bra koll på halsbandsleguaner så jag vågar inte säga för mycket. 


54
1
Kiiimpa:
Tanken har slagit mig men dem har gått ihop flera veckor och då har jag inte sett ett enda tecken på rivlitet. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag hade gjort en ordentligt könsbestämning nu när du sett att de bråkat, för att säkerhetsställa att det inte är två hanar. Det kan även ha betydelse hur stort terrariet är, då den ena inte kan "komma undan" och hanen ser sitt revir som hela terrariet.

Var är betten på honan?

Vill du gärna avla på dom, så hade nog jag kanske bara släppt ihop dom under uppsikt men just nu får du som sagt göra en ordentlig könsbestämning och se till att "honan" får läka och ta det lugnt.

54
1
Kiiimpa:
Bara skadad runt huvudet och ena ögat är extremt tuktat... Jag ska göra en ordentlig undersökning när "hon" läkt?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild