Fråga om växtlistan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1159
625
Temla:
Har en fråga om listan över lämpliga terrarieväxter här på terrariedjur.se.

Silverkalla, Garderobsblomma (starkt irriterande), Flamingoblomma och Monstrea har ju t.ex. olika grader av giftighet. Har inte kollat alla växterna på listan, kanske det är fler. Vore det inte en bra ide att skriva något om giftigheten också annars är det lätt att tro att alla listade växter är säkra i alla terrarier. 

903
509
Evanjeline:
Ja tack! Jag köpte ett prickblad i tron att det skulle vara ok, och fick sedan reda på att människor ska använda handskar när man hanterar dem, för de kan irritera huden och ge utslag. Jag tog genast ut den ur terrariet, och min williamsi blev väldigt upprörd och nästan helt svart. Nästa dag åkte jag och köpte en bromelia istället, som tydligen var jätteläskig, för när jag satte in den typ teleporterade han ut ur terrariet och jag fick spendera timmar med att få tag på honom igen. Så spenderade jag halva min födelsedag;P Det är ju självklart inte växtlistans fel, but it all started there!

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Ja det kan ju vara skillnad på växterna om de är giftiga/skapar irritation vid förtäring men ofarliga annars! En del djur som äter av växtligheten i terrariet bör ju då inte ha dessa växter medans de är ok för andra arter.

1159
625
Temla:
En del djur slickar ju på blad för att dricka också.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild