Malmömässan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

903
509
Evanjeline:

Vem var där, och vad köpte ni?;> Själv blev det inget speciellt eftersom jag inte hittade någon l.williamsi hona, men ett flugsäkert miniterrarie för 150kr, bananflugor, jättefina (!) Orkidéer ( Som min williamsi hane försökte äta upp 0.o)och ett pack möss.

Vad tyckte ni var finaste/coolaste djuret på mässan? Själv måste jag välja den färgglada kameleonten som fluffis har en bild på i sin tråd, den var skitcool;>


1662
779
fluffis:
Haha, inte äta de fina orkidéerna! :)

Jag och min sambo var där. Jag fick med mig hem en påse med pinkisar.

Det coolaste djuret var Opheodrys aestivus, men det är för att jag gillar gröna snokar och jag vill ha en sådan någon gång :)
Det fanns inte många snäckor men jag såg några och de var coola att titta på eftersom jag har en ganska så nyvunnen fascination av snäckor :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Jag kom inte hem med jättemycket, men var lite småsugen på att köpa både lite anolisar, en halsbandsleguan och grodor.
Men jag höll mig och det jag kom hem med var lite dubiakackerlackor och flugor.
Flugorna uppskattades rejält hemma hos mina grodor och ödlor, och det blev rejäl fart i burkarna.

Det coolaste jag såg var nog "Mata mata"-sköldpaddorna. Fanns ett gäng riktigt häftiga köttätande växter med.

2966
1645
Hoggaforfan:
Jag blev ju av med oskulden på många sätt på mässan. Första mässan jag varit på, köpte mina första grodor samt klappindexerade HappyLucky.

Den kameleonten var sjukt fin men finast var en groda ur phyllomedusa släktet. Tyvärr är jag lite osäker på arten. Borde ju fotat den med artnamnet. Den kostade 75 euro i alla fall. Sifferminet är bättre än namnminnet :-P

305
147
HenkePetersson:
Kom inte heller hem med så mycket från mässan, köpte foder råttor och hopper mice av HG det var nog allt, men det var enbart det som jag behövde , mässan var väl som alla malmö mässor brukar vara i övrigt.

64
41
Hymenopus:
Jag köpte 4 växter, en Gecarcinus quadratus (krabba), Oreophoetes peruana och syrsor.
Jag kikade också in Opheodrys aestivus, kul att se sådana på mässor! Hade dock hoppats på lite fler bönsyrsor, men det verkar inte vara så många som sysslar med dem i Sverige för tillfället :/

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:
Hade bokat en underbart fin crestedhona av Lasse (Petsupply) som jag hämtade upp. Hade även planerat innan att skaffa lite nya arter av vandrande pinnar och hittade de jag ville ha :) Det var en trevlig mässa över lag :) Många roliga djur fanns det!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild