Vegetariskt alternativ till reptiler (I detta fall krokodiler)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
14
ZzaazZ:
Hittade denna artiklen på Aftonbladet.

Vad tror ni om det? Kommer detta påverka reptilhållningen för andra reptiler också?


omni.se/utrikes/c1f1f732-290b-48f2-8af3-ec2f072bf1be?source=aftonbladet

456
200
isdrake:
Vilka dumheter. Jag tror inte det kommer att sprida sig, iaf inte till Sverige. Titta bara hur bra det gått för våra hundar och katter när vi spär ut maten med spannmål för att sänka kostnaderna. :/

40
14
ZzaazZ:
Håller fullständigt med, Jag anser att alla djur ska få en diet som är vad de skulle äta i det vilda. Insåg att min trådstart kanske inte visade det riktigt. 

Tycker dock det kan vara intressant och se att det går, även om det är fel.

Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:
Dom tjänar mer pengar eftersom födan blir mycket billigare, som alltid är det djuren som får lida för människors jakt på pengar. Bara för att det går betyder det inte alls att det är bra, krokodiler är köttätare, det går inte ens att diskutera, punkt slut :)

163
34
Danne:

Suck, vissa människor alltså...


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Köttkonsumtionen är ju ett växande problem som man gärna vill lösa. Men som det nämns även i artikeln, så är bytet av fodret inte på grund utav att det skulle vara bätttre, utan att det är billigare.
Att byta till vegetarisk kost för karnivorer känns inte sådär jättebra. Krokodiler är djur som evolverat över flera miljoner år, så att deras typ av kost byts över en dag låter problematiskt i mina öron.

Nu säljer de ju krokodilskinn, så de lär ju snarare vara intresserade utav att få krokodilerna att växa fort än att de ska må bra i det långa loppet.


1228
464
leedragon:
lika bra som att ge  kött till en giraff 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild