Angående buggrapportering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 20

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
helena123 skrev:


www.terrariedjur.se/market/item/55175
www.terrariedjur.se/market/item/53470
www.terrariedjur.se/market/item/52493

Jag ser nu att det verkar som att städerna i västmanland bara ligger i "sverige" och inte har något län. Det på platsen står det t. ex. Sverige, Surahammar medan det på andra annonser står Stockholms län, Södersälje. 


Tackar så mycket. Det ska nu vara åtgärdat. Jag har gått igenom annonser en månad tillbaka och lagt till län på dessa manuellt.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Flyers90 skrev:
Fortfarande stora problem med bilduppladdning till forumdelen på sidan.

Satt på en Samsung Galaxy s8 plus med Android 9, och försökte med både Chrome och Firefox.
När man väl valt en bild och ska ladda upp händer ingenting.

Försökte även med min IPad Air 2 med IOS 12.2.
Testade med Firefox, Chrome, Safari, Puffin och DuckDuckGo.
Samma sak hände där.

Det är aldrig något problem när man sätter sej vid en dator dock.

Detta är ett problem som verkligen måste kollas upp snarast då det är en så pass stor och viktig del av forumet.
Ser flertalet ggr att andra kommenterar om detta i forumet att de inte lyckas ladda upp sina bilder.
Blir svårt att hålla en bra nivå på forumet om detta händer så pass ofta.
Väldigt svårt att hjälpa folk också när de behöver hjälp om de inte kan ladda upp bilder.


Jag har testat Samsung Galaxy S8 med Chrome och:
Android 8.0
Android 9.0

Bägge dessa fungerar för mig både när man svarar på ett foruminlägg samt när man skapar en ny tråd.
De bilder jag använde var tidigare tagna med mobilen. Kan det vara något specifikt med bilderna du försökte ladda upp? Var de tagna med mobilkameran eller var de överförda ifrån någon annanstans? Var de manipulerade i något program eller app?

Bild och filuppladdning är ett extremt krångligt område, men jag förstår frustrationen och problemen som uppstår när folk inte kan infoga bilderna. Jag ska försöka testa lite olika kombinationer av mobiltelefon-modeller, appar, versioner av OS, webbläsare m.m. för att se om jag kan återskapa problemen på några av dem. Det kan som sagt även vara själva bilderna i sig som skapar problem, t.ex. om de är i en viss storlek eller filformat. Uppskattar att ni andra hjälper till att testa, och det är guld värt att veta vad ni använder för något när det krånglar och vad filerna hette, filtyp och storlek.

 

Tack!


Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
anders skrev:


Jag har testat Samsung Galaxy S8 med Chrome och:
Android 8.0
Android 9.0

Bägge dessa fungerar för mig både när man svarar på ett foruminlägg samt när man skapar en ny tråd.
De bilder jag använde var tidigare tagna med mobilen. Kan det vara något specifikt med bilderna du försökte ladda upp? Var de tagna med mobilkameran eller var de överförda ifrån någon annanstans? Var de manipulerade i något program eller app?

Bild och filuppladdning är ett extremt krångligt område, men jag förstår frustrationen och problemen som uppstår när folk inte kan infoga bilderna. Jag ska försöka testa lite olika kombinationer av mobiltelefon-modeller, appar, versioner av OS, webbläsare m.m. för att se om jag kan återskapa problemen på några av dem. Det kan som sagt även vara själva bilderna i sig som skapar problem, t.ex. om de är i en viss storlek eller filformat. Uppskattar att ni andra hjälper till att testa, och det är guld värt att veta vad ni använder för något när det krånglar och vad filerna hette, filtyp och storlek.

Tack!

 Bilden denna gång var en skärmdumt jag hade tagit på Ipaden. Bilden hade jag sedan beskurit lite i inbyggda redigeringsprogrammet.

När den inte gick att ladda upp då direkt från Ipaden ladda jag upp den till min Google Photo, som jag i sin tur ladda ner på min Samsung lur för att försöka ladda upp där igenom.
Bilden i fråga är en .PNG på 2,5MB upplösing 2048 * 1317 px

Vet inte om jag har någon mer vettig info jag kan ge...

Jag förde över bilden till min dator på samma sätt, dvs via Google photo, och där var det inga problem att ladda upp precis samma bild.

 


Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:
Två trådar till som på kort tid inte kan lägga upp foton i forumet.....

www.terrariedjur.se/forum/thread/9101/1&scroll=down

www.terrariedjur.se/forum/thread/9100/1&scroll=down

41
13
Danskenn:
anders skrev:


Jag har testat Samsung Galaxy S8 med Chrome och:
Android 8.0
Android 9.0

Bägge dessa fungerar för mig både när man svarar på ett foruminlägg samt när man skapar en ny tråd.
De bilder jag använde var tidigare tagna med mobilen. Kan det vara något specifikt med bilderna du försökte ladda upp? Var de tagna med mobilkameran eller var de överförda ifrån någon annanstans? Var de manipulerade i något program eller app?

Bild och filuppladdning är ett extremt krångligt område, men jag förstår frustrationen och problemen som uppstår när folk inte kan infoga bilderna. Jag ska försöka testa lite olika kombinationer av mobiltelefon-modeller, appar, versioner av OS, webbläsare m.m. för att se om jag kan återskapa problemen på några av dem. Det kan som sagt även vara själva bilderna i sig som skapar problem, t.ex. om de är i en viss storlek eller filformat. Uppskattar att ni andra hjälper till att testa, och det är guld värt att veta vad ni använder för något när det krånglar och vad filerna hette, filtyp och storlek.

 

 

Tack!


Har också galaxy s8 med Android 9 och har haft problem från och till med bilder och även länkar. Har fått försöka 4-5 gånger tills det tillslut funkar så verkar ju inte vara nått permanent problem men störande är de ju. 
Mvh Markus

15
4
Pattzo:
Android 9.0 Huawei
Chrome

När jag letar uppfödare och går till nästa sida med uppfödare så försvinner alla sökfilter. 

4
7
Lizardettee:
Jag kan inte lägga upp bilder eller annat oavsett webbläsare  osv

143
72
Ezrath88:
Lizardettee skrev:
Jag kan inte lägga upp bilder eller annat oavsett webbläsare  osv


Om du främst försöker lägga upp bilder via din mobiltelefon så testa att ta en skärmbild på den bilden som du vill lägga upp :).
Det har funkat för mig när jag har laggt upp bilder genom att jag har tagit en skärmbild på den bild som jag ska lägga upp :).

4
7
Lizardettee:
Bra tips! Jag blev kontaktad av Anders direkt så ska pröva mig fram :) 

märkligt då det funkat utan problem tidigare

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Ingen stor bugg som är i desperat behov av att fixas, men om jag är inne på köp och sälj på mobilen (iPhone) och är inne på underkategorin "annonser" kan jag klicka på förstoringsglaset och filtrera utan problem, men är jag inne på "mina annonser" finns förstoringsglaset ovanför kvar men öppnar ingen filtreringsruta när jag trycker på den.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 20
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild