Oseriösa säljare Tradera/Tänk på hur du formulerar dig i skrift

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i GHF
70
23
hjelte:
Måste bara skriva av mig det här. Det rör sig VERKLIGEN inte om någon blodig summa pengar, utan en ren principsak. Köpte lite akvariväxter på Tradera förra veckan.
Säljaren "arnita" ska ha skickat så kallad andmat till mig förra tisdagen. Jag betalade auktionen samma måndagskväll jag vann den, rörde sig om typ 40 spänn inkl. porto. Efter över en veckas väntan så kontaktade jag idag säljaren för att dubbekolla adress. Jag fick till svar att jag skulle höra med mitt postombud. Hon skall alltså ha skickat detta som paket (? Har fått sådant här i kuvert direkt i brevlådan tidigare av andra säljare).
Jag frågade då om det fanns någon typ av kolli-id på detta paket, och fick till svar : 

"hej igen,

något kolli-id?? skojar du??? du betalade bara12kr frakt"

Då svarade jag bara kort att hade hon inget bättre att säga än att fråga om jag skojar, så var våran kommunikation nu över. Sedan placerade jag mitt första negativa omdöme och rapporterade även utebliven leverans till Tradera. SJÄLVKLART ska då människan kontra med att ge mig mitt första negativa omdöme: "otrevlig. ej rekom. Sälj på egen risk hit."

Som sagt, jag överlever självklart både utan 40 kronor och lite flytväxter, men sensmoralen i den här historien tycker jag är följande:
Svarar du som ovan så kan du vara riktigt säker på att någon blir putt, är du lite mera ödjuk och skriver något i stil med "Oj vad tråkigt, hoppas att det löser sig hos postombudet, hör av dig annars"
, så kan du även vara säker på att smutskastning via internet inte heller kommer inträffa ;)

SÅ, det var skönt att få ur sig. Ha en trevlig kväll allihopa!

205
203
Micke_E:
Jag köpte en "klocka med termometer och dekorativ kompass"och det visar sig att kompassen bara är ett klistermärke eller liknande plastklump med färg. Jag fick bråka länge innan säljaren gav med sig. Skillnaden mellan dekorativ och endast dekorativ är mycket stor. Formuleringar och tydlighet är viktigt!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild