L80 och tidningspapper

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

150
13
Hillmans:
Hej!
Jag har nu ringt jordbruksverket. Jag tog i kontakt med damen som är skaparen till L80 för att ta reda på information om tidningspapper.

Tidnindspapper är godkänt.

Var vänliga att kontakta jordbruksverket om ni har något imot detta.

Mvh Hillman

316
283
panterophis:
du skriver inte vilka arter du frågade kring för det står att grävande djur ska ha grävbart substrat :P

340
91
Copa:
Varför kontakta dom ifall nån har nåt emot det? Är väl bättre att folk påpekar nackdelarna och fördelarna (vilket inte finns)  för nybörjare. 

268
19
Iguania:
Nu är det ju dock bara så att jordbruksverket sällan vet vad dom snackar om. Detta är inte första gången dom säger att något som egentligen inte är korrekt är okej. 

L80 säger att djuren ska kunna utöva naturligt beteende. Att gräva är ett naturligt beteende och därför ska man ha grävbart material åt grävande djur. Dessutom ser ju tidningspapper inte snyggt ut och det kan ge människor allergiska reaktioner, varför ska inte reptilerna kunna reagera på det också?

340
91
Copa:
Varför använder man tidningspapper? 

269
60
Jonas:
fint med trycksvärta på sina djur kanske blir en svart morph tillslut:)

316
283
panterophis:
hushållspapper kan jag förstå medan man behandlar kvalster men tidningspapper är fullständigt obegripligt att någon använder

340
91
Copa:
Kostnadsfråga antar jag. Håller med dig panterophis. Det är obegripligt 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Tråden börjar spåra ur, och låses härmed. Hillmans informerar vad Jordbruksverket säger angående tidningspapper. Diskussion om fördelar och nackdelar med olika bottensubstrat hålls förslagsvis i en annan tråd.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild