Diskriminering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

46
0
emanuelerik:
Jag är med i ett "Husdjur/Tamdjur"-forum o när jag lagt in fina bilder, mest makro, på mina skönheter till bönsyrsor o skorpion osv så är det som att vissa sätter i halsen. Jag anmälde min spökbönsyrsa till deras "Porträtt"-tävling o en sådan syrsa i makro är ju awesome, men tror ni den fic va med? nix. Motiveringen var i stil med att det inte var husdjur? Sen la jag in bild på min asistiska skogsskorpion o då blev det lite ramaskri. Tydligen ska det bara vara bilder på gulliga kattungar o hundar. Jag har absolut inget emot vare sig hundar eller katter, men ändå.


1228
464
leedragon:
samma sak här, som folk vill inte se bilder på hundar katter, hästar eller liknande som inte har att göra med terrariedjur.

det är väl, att den inte hör ihop med de andra :)

238
14
Regnskog:
Terrariedjur.se för terrariedjur.
Husdjur och tamdjur för tamdjur.

205
25
Strunten:
Har sett liknande tendenser på facebook, laddar man upp bilder på sin logg, på sina djur hemma. Tex när dom äter ömsar eller liknande blir man överöst och nerspydd med kommentarer som: "måste du ladda upp det där?!", "jag är faktiskt jäääätterädd", "min dotter och jag grät när vi såg ormen äta" m.m m.m. 

Mitt svar brukar vara att jag blir rädd och inte tycker om när dom laddar upp bilder på råttor, hundar och annat. MEN vi tvingas LIKFÖRBANNAT att se på det varenda jävla dag, ormar och ödlor av olika sorter är ju lika vanliga för oss som hundar och katter är för dom. Blir så less. GAH!

238
14
Regnskog:
Säg till dom att maten dom har på tallriken är en stor ko istället för en liten mus. Att barnet borde gråta när hon själv äter muskler från större djur.

131
8
stumpwen:
Samma här Strunten: längesen jag la upp en bild nu, men när jag var som mest aktiv med ormbilder på face så blev det "huvva" "men fy" och " aaaaaah!!" sen dess förbaskade frågor : "bits dom??!" ehm.. kan göra. "he bort dom!". -.-'

13
0
linus11111:
folk kan ju ge fan i att kolla bilder på våra vackra terrariedjur om dom bara ska gnälla på dom :)

163
34
Danne:
Om man laddar upp på facebook så får man nog tyvärr räkna med såna kommentarer. Sen finns det ju alltid reptilforum och reptilgrupper på facebook där bilderna är mer välkomna (:

131
8
stumpwen:
ja men ärligt talat, jag vill inte se 70-11 bilder på samma unge inom loppet av 2 dagar, men jag håller käft ändå..

163
34
Danne:
Stumpwen: Hehe, håller med till 100% !
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild