Vad kostar dessa arter av Nephurus?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

384
18
mr_fan:
undrar vad dom normalfärgade brukar kosta ifall nån vet, tänker vuxna


Nephurus levis

Nephurus asper

Nephurus wheeleri

Nephurus milii?

nån som vet ?

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Tjocksvansgecko är väl i samma prisklass som en leopardgecko skulle jag tro. vad gäller resten har jag bara sett den första till försäljning, tror den kan ligga på 800-1200kr.

384
18
mr_fan:
tjocksvansgecko det är la inte nån av dom jag fråga om ? =P

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:
Det är det som är problemet med populärnamn. Namnet tjocksvansgecko används både på arter ur Nephrurussläktet (Knobtail geckos på engelska),men även för Hemitheconyx caudicinctus (Fat-tailed gecko på engelska).

Prismässigt så har jag sett N. levis och N. milii runt 500-1000kr. N. wheeleri ligger väl på det dubbla. N. asper har jag inte sett priser på själv vad jag vet.

Medlem i SkHF
279
187
Smilla:
Brukar inte använda populärnamn, vet inte hur korrekta de namnen är, men av de djur av dessa slag jag har sett har de flesta legat kring 1000kr.

268
19
Iguania:
AV dessa djur kan jag nog bara säga att jag bara har sett Underwoodisaurus milii(fd N. milii) gå på under tusenlappen. Nephrurus arterna är inte vanliga i Sverige och därför kostar de en hel del. N. levis levis har jag sett gå på över 2000kr fast det var ett tag sen och N. wheeleri kostar väl något högre.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild