Djuraffär som inte sköter sina djur.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
KANDARBA skrev:


Har faktiskt sätt att ermitkräfter har haft det så i en butik tidigare. Sa till om det då och det åtgärdades faktiskt. Vid nästa gång jag besökte butiken vart det en fin torr plats.  Ingen butik nämnd så ingen svartmålning:) Men många gånger går det att tala med personal. Möter man folk på deras nivå så brukar det gå väldigt bra att diskutera eller tala om hur djuren bör ha det.


Vid de andra tillfällen då jag informerat personal om hur de bättre kan hålla djuren så har de tagit till sig och varit trevliga oc lyhörda men vid detta tillfälle blev jag väldigt förvånad över responsen! 

17
17
nisse8888:
Var inne på tropichuset i Malmö idag,,,, och tyvärr jag blev besviken av många anledningar, främst att där var väldigt skitigt i burkarna. Sen blev pricken över i när där låg en död skäggis unge och den hade ej dött idag torr som fnöske,  jag har set vad som skrivits men ej velat tro på det för som mindre var det en dröm o åka till tropic huset och den hjälpte oss med våra leguaner på glada 90-00talet , men jag kommer ej handla där igen tyvärr. Tråkigt att se det gå åt de hållet, säger ej något om ägaren o hans kunskaper för dem e säkert stora men hållningen var ej ok.

544
424
Gibblo:
nisse8888 skrev:
Var inne på tropichuset i Malmö idag,,,, och tyvärr jag blev besviken av många anledningar, främst att där var väldigt skitigt i burkarna. Sen blev pricken över i när där låg en död skäggis unge och den hade ej dött idag torr som fnöske,  jag har set vad som skrivits men ej velat tro på det för som mindre var det en dröm o åka till tropic huset och den hjälpte oss med våra leguaner på glada 90-00talet , men jag kommer ej handla där igen tyvärr. Tråkigt att se det gå åt de hållet, säger ej något om ägaren o hans kunskaper för dem e säkert stora men hållningen var ej ok.


Ja tyvärr har det varit liknande förhållanden senaste gångerna jag varit där och åker själv inte dit mer heller, tycker också det är synd för de var bra innan som sagt.

18
9
LinusH:
Bestökte en butik förra månaden och fick en liknande upplevelse, en död sinaloamjölksnok, juvenil, låg helt torr på botten. Frågade ägaren om jag fick kolla på den (för att se hans reaktion), då drog han till med att den "håller på att ömsa" vilket var rent BS. Väldigt tråkigt att detta förekommer! 

17
17
nisse8888:
Ja riktigt tråkigt, hade de varit jag hade jag tagit ett par varv i butiken innan öppning och under dagens gång för o se att allt e ok i burkarna, för svårt är det inte att hålla snyggt, känns som djuren inte har något värde att det bara är pengar det handlar om,,  tråkigt man får den känslan men vem vet ägaren e kanske ur form o tappat gnistan men man kan spekulera i långa banor, men trevligt var det ej och jag nämnde att ödlan låg där o den togs bort direkt,

Medlem i SkHF
365
436
AlexGustavsson:
nisse8888 skrev:
Ja riktigt tråkigt, hade de varit jag hade jag tagit ett par varv i butiken innan öppning och under dagens gång för o se att allt e ok i burkarna, för svårt är det inte att hålla snyggt, känns som djuren inte har något värde att det bara är pengar det handlar om,,  tråkigt man får den känslan men vem vet ägaren e kanske ur form o tappat gnistan men man kan spekulera i långa banor, men trevligt var det ej och jag nämnde att ödlan låg där o den togs bort direkt,


Jag måste ju säga att det är starkt jobbat av dom att inte lyckas hålla rent hos reptiler! De är väl ändå de som skitar ner minsta av alla sällskapsdjur enligt mina erfarenheter! 

444
153
jpson67:
nisse8888 skrev:
Var inne på tropichuset i Malmö idag,,,, och tyvärr jag blev besviken av många anledningar, främst att där var väldigt skitigt i burkarna. Sen blev pricken över i när där låg en död skäggis unge och den hade ej dött idag torr som fnöske,  jag har set vad som skrivits men ej velat tro på det för som mindre var det en dröm o åka till tropic huset och den hjälpte oss med våra leguaner på glada 90-00talet , men jag kommer ej handla där igen tyvärr. Tråkigt att se det gå åt de hållet, säger ej något om ägaren o hans kunskaper för dem e säkert stora men hållningen var ej ok.



Bara en fråga. Vi ska enligt reglerna inte hänga ut personer som gör fel saker med djur, men att hänga ut en butik? Vad är skillnaden?

230
185
Humi:
jpson67 skrev:



Bara en fråga. Vi ska enligt reglerna inte hänga ut personer som gör fel saker med djur, men att hänga ut en butik? Vad är skillnaden?



Det är stora skillnader i min mening.
En affär/djurpark är ett företag som tjänar pengar på det hela, dom lever på att vi kommer dit och hälsar på. Varför ska vi åka dit och hälsa på för att dom ska kunna driva ett företag som tydligen inte klarar av sin bransch? 
Så länge man inte hänger ut en inviduell anställd ser jag det som en bra sak att man berättar om saker som är fel för att andra som besöker stället kan vara på sin vakt.

444
153
jpson67:
Visar man ett oseriöst intryck tycker jag det är lika illa oavsett om man är affär eller person, djuren kommer i första hand. Men det är min åsikt.

230
185
Humi:
jpson67 skrev:
Visar man ett oseriöst intryck tycker jag det är lika illa oavsett om man är affär eller person, djuren kommer i första hand. Men det är min åsikt.


Det är absolut lika illa, men en affär är ett företag inte en fysisk person. 
Hade man däremot hängt ut ägaren av stället så är det fel, det är ett personangrepp vilket inte är okej. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild