Ungdomsterrarier

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

1660
774
fluffis:

Bygget av mina ungdomsterrarier har pågått ett tag men det är först nu som det blivit lite spännande och som jag tagit bilder :) Här är de tre. Det ska bli tre till som alla ska vara staplade ovanpå varandra men än så länge finns det bara tre. Måtten är 70 x 65 x 37 cm.

 

För mig är det nytt att bygga med dörrar istället för skjutglas så vi får se hur det blir. Här är reglarna som ska bli ramar till dörrarna. De är spårade med en cirkelsåg och glaset är beställt idag och kommer om en vecka. Innan dess ska det målas :)


592
551
Redfoot:

Fortsätt fota, ska bli intressant att följa :)


91
8
Saraldor:

ser intressant ut


1660
774
fluffis:

Kul att det finns fler intresserade än jag :) Det ger mig mer inspiration att fortsätta.

 

Idag har jag jobbat hårt. Jag har slipat terrariekanterna jämna med rasp, fil och slipmaskin.

 

Till slut spacklade jag och nu får terrarierna vila under tiden som jag åker till Hamm :)


1660
774
fluffis:

Idag har jag fortsatt med terrarierna. Min sambo borrade hål där ventilationsgallren så småningom ska sitta. Ett hål halvvägs upp på ena sidan och ett högt upp på andra sidan.

Därefter blev det en massa raspande, filande och slipande igen. Sen dammsugning. 

Därefter målade jag som bara den :) Imorgon vänder jag på lådorna och målar underdelen.

 


382
36
MariBarita:

Puh, ett jäkla bra jobb du gjort =)

Kul att din sambo hjälper till (det gör inte min "gubbe") =)


1660
774
fluffis:

Hehe!

Ja, visst är det mycket jobb! Framförallt de som har egen erfarenhet kan nog föreställa sig :) När det är klart så är det alltid värt det som tur är :)

Min sambo är superhjälpsam och supergullig förutum när han är trött och gnällig :D


1660
774
fluffis:

Idag har jag målat andra halvan på terrarierna plus socklarna och reglarna som ska bli dörr sen. Än så länge har jag bara reglar till en dörr. Vi får se hur det blir. Jag och min sambo har även varit och hämtat glasskivorna.


1660
774
fluffis:

Såhär ser terrarierna ut efter att ha målat den övre halvan två gånger. Efter andra strykningen med färg blir det oerhört mycket snyggare, vitare och mer heltäckande. Andra strykningen målar jag inne i det trånga förrådet för att inte få fullt med små insekter som dras till färgen. Jag önskar att vi hade haft ett garage eller bättre utrymme att jobba i men det har vi inte. Sambon har även limmat ihop två hörn av reglarna som ska bli dörr.


1660
774
fluffis:

Tråkigt för det blir en likadan bild som sist men nu är i alla fall de tre terrarierna målade två gånger vilket innebär att de är färdigmålade :) Man kan se sockeln skymta fram mellan terrarierna. Jag siktar på att jag och min sambo får ihop ramen med glas (det finns bara en ram än så länge) och kanske även får dit gångjärnen på lördag.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild