Resan till Hamm, billigaste?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

80
2
Progrmor:

Ska iväg med ett gäng till Hamm, men färjorna verkar ju kosta skjortan! Billigaste jag hittat är Trelleborg-Sassnitz men de går ändå på 900kr.

Någon som vet ett billigare alternativ?


456
200
isdrake:

Jag tror det blir billigare att strunta i färja och ta bilen hela vägen. Jag har inte för mig vi betade så där mycket när vi körde iaf. 


80
2
Progrmor:

Åka runt alltihopa? De blir ju 60mil omväg nästan? Tror du det är billigare verkligen? Broavgifter också


478
592
Rottenroth:

Du kommer inte komma undan mycket billigare, kör du runt det blir det svin dyrt också.

Lika bra o dra 5 pers i en bil och dela på båten.


Medlem i SHF
4001
5023
Jonas_:

900 delat på en full bil är väl inte farligt? :) 


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Behöver ni nån mer som åker med och delar på kostnaden? ;-)


80
2
Progrmor:

Har endast med mig samåkarna för sällskap.. De är inte reptilintresserade utan åker bara med för att vara snälla, vill inte be dem betala därefter :) 


456
200
isdrake:

Längskillnaden mellan bilvägen och att ta färgan från Trelleborg är bara 3-4 mil. Så någon stor omväg är det inte. :) Däremot så spar man väl in bensinkostnaden under färjfärden, vilket verkar vara 16 mil. 


80
2
Progrmor:

anniemalmros - inte som det ser ut just nu! Men kan PM:a dig ifall någon ångrar sig! :)

Isdrake - glöm inte brokostnader på 660kr sammanlagt också :) 


456
200
isdrake:

Att åka över öresundsbron kostar 183-390 kr. Att åka över stora belt kostar 280 (billigare med BroBizz). 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild