Vad köpte ni på expo Stockholm 26/9?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
99
31
Terrariumhaha:

Hej som rubriken lyder undrar jag vad ni fick med er hem från denna expo Stockholm? 

själv köpte jag pinnar, Eklöv, geckomat och trichorhina tomentosa.1040167_fduhxrmvbmcnqkmftvei.jpg

1
1
Tryffelmos:
Två röda äppelkrabbor, ögonfransgecko bebis & syrsor1045876_nqivtnqjkrryemadoyfi.jpg

958
540
Johnexotics:
Tryffelmos skrev:
Två röda äppelkrabbor, ögonfransgecko bebis & syrsor

vad har dom för latinsk namn?

91
110
CrossroadReptiles:
Tror det där är Metasesarma aubryi (en krabba från Sulawesi som tyvärr lägger planktoniska larver i saltvatten).
Har sett att även några helt akvatiska (sötvatten) krabbor från Sulawesi finns på svenska grossistlistor.

91
110
CrossroadReptiles:
Själv fick jag med mig ett gäng grodyngel (Bombina bombina) och en grupp med marockanska paddor.

1
0
Spiderman74:
Fick med mig en Rödkloskorpion (Pandinoides cavimanus) 0.1 hem, och frugan en Ögonfransgecko. Sen blev det lite korkbark och lite annat smått och gott. Fick med oss allt vi hade planerat att köpa.

958
540
Johnexotics:
CrossroadReptiles skrev:
Själv fick jag med mig ett gäng grodyngel (Bombina bombina) och en grupp med marockanska paddor.

Kul du hittade art vi har i Sverige är intresserad om du får ungar i framtiden :)

91
110
CrossroadReptiles:
Johnexotics skrev:

Kul du hittade art vi har i Sverige är intresserad om du får ungar i framtiden :)

Ska erkänna att jag inte hittade dem på mässan utan det var ett förbokat byte av djur :). Har blivit intresserad av utomhusterrarier, så därför tänkte jag att de grodorna skulle passa mig bra. Killen jag fick mina ifrån har säkert nya yngel att sälja nästa år.

958
540
Johnexotics:
CrossroadReptiles skrev:

Ska erkänna att jag inte hittade dem på mässan utan det var ett förbokat byte av djur :). Har blivit intresserad av utomhusterrarier, så därför tänkte jag att de grodorna skulle passa mig bra. Killen jag fick mina ifrån har kanske ny yngel att sälja nästa år.

Ah ok

1
0
asabragr:
Det blev några påsar med Geckofoder, krossade löv, en burk med blandade gråsuggor och en med mindre syrsor. Mitt första expo, och väldigt lägligt i kalendern eftersom jag nyligen startat om hobbyn och behövde fylla på med foder. Ser redan fram mot januari och planerar inköp av fler korkrör och grenar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild