Din drömresa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

238
14
Regnskog:

Vilken resa skulle vara din drömresa? Om vi nu tänker i ett reptilrelaterat ställe dvs. att ditt svar inte blir New York för shoppingen utan något annat ställe för dens reptiler och herptiler? 

 

Själv skulle Amazonas regnskog va ett drömresemål då man verkligen får se naturens vackra skapelser, allt från pilgiftgrodor till apor.


75
8
Zicki:

Australien och Amazonas regnskogar.. Men det finns många ställen man vill åka till, för djurens skull.. :) 


1159
624
Temla:

Madagaskar tack! =)


238
14
Regnskog:

Jo absolut! Australien ligger ju också som ett måste hos mig :)

 

Madagaskar vore jättekul också :-)


163
34
Danne:

Djurrelaterade resemål: självklart Australien, Madagaskar och övriga Afrika. Men nästa resa går till Japan, iår eller nästa.

 


Medlem i SHF
3997
5019
Jonas_:

Australien och Indonesien 


1660
776
fluffis:

Om jag hade vågat så Costa Rica men det verkar finnas mycket som är giftigt där. Annars är jag också inne på Amazonas och överhuvudtaget norra/mellersta Sydamerika för att få se häftiga snokar.


238
14
Regnskog:

Någon som varit i något av dessa ställen eller andra tropiska platser med reptiler som kan återberätta lite?


Medlem i SkHF
279
187
Smilla:

Ohj, vilken svår fråga! Finns så många ställen jag skulle vilja åka till. Amazonas är en av topp fem av resedrömmar, att få åka och studera och fotografera alla tropiska arter, främst ormar och grodor, i sin natuturliga miljö.

Sedan skulle jag även vilja resa runt madagascars alla hörn och uppleva djuren och naturen, endemiska arter, däribland mångfalden av lemurer samt en hel de l faschinerande nattaktiva djur. Jag har en vän som gjort en helt fantastisk resa dit, skulle gärna göra det samma någon gång. 

Australien har också en del fachinerande arter att se, men Nya Zeeland lockar mer, har planer på att någon gång åka dit och söka efter Powelliphanta marchanti, samt eventuellt jobba på en fårfarm där, det vore spännande! :)


Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

ska tillbaka till Brasilien 4 veckor vintern som kommer. Dock inte till Amazonas regnskog men det finns gott om djur  ändå att se där vi bor :) Mina föräldrar hade en stor fågelspindel i taket en kväll!! Ska bli kul å se vad vi hittar denna gång ;)

Annars är nog min drömresa Australien och framför allt Nya kaledonien!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild