Kungsboa flyttar sig ej

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Victork96:
Hej jag är ny och skaffade min första kungsboa den 23 maj
Käkade sist 27 maj, den har bajsat efter det, men den ligger bara i ett hörn nu, vill lära mig så mycket som möjligt och får alltid katastrof tankar, vill bara att den mår bra, är det vanligt?

Medlem i GHF
49
14
Johan_86:
Hej!
Har den flera gömställen i olika temperaturzoner i terrariet? Det är fullt normalt att en nyinflyttad orm gömmer sig konstant den första tiden. Att den åt så tidigt efter du fått ska du ta som ett väldigt bra tecken. Det är mer vanligt de matvägrar första tiden :)

1
0
Vicke96:
hejsan, ajjemen den har en del gömställen med olika temperaturer, jag är bara så ny och nojig, vill att den ska må så bra som möjligt, igår så tog jag ut den och den vilade i mitt knä sen slingra den runt lugnt och luktade på massa, kändes inte stressad som tur är, men som sagt är jag ny så får panik för allt haha!

123
93
Nickesnoken:
Ormar äter, sen ligger de stilla tills de börjar bli hungriga igen, men ibland rör de sig däremellan. Inget konstigt. 

Medlem i SkHF
12
19
Bogge:

Har 6 olika boa. Alla 6 är olika i beteende. 3 är aktiva varje kväll/natt och är framme. Förutom efter utfodring. 2 gömmer sig så gott som hela tiden. 1 är aktiv vissa dagar.
alla går att ta ut vid behov utan problem. 1 är lite defensiv men det gör mig inget.  

skulle säg att du har inget alls att vara orolig över. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild