Övergång från mus till råtta kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
3
Theblackholo:
Hej, har en kungspyton hemma som jag för tillfället matar med möss men skulle gärna vilja övergå till råtta. Har ni några tips på hur man gör de på bästa och smidigaste sätt? 

Tack i förhand! 

16
8
JohanSO:
Hur svårt kan det vara? Erbjud en råtta istället för en mus. 

6
3
Theblackholo:
JohanSO skrev:
Hur svårt kan det vara? Erbjud en råtta istället för en mus. 

Tror inte du vet så mycket om kungspyton om du har den attityden. 

16
8
JohanSO:
Nä så är det nog. 

6151
4705
Tropfrog:
Nu blir jag fruktansvärt nyfiken. Vad kan man göra mer än att erbjuda det nya foderdjuret? Mycket spännande!

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
1376
1624
NellyNiklas:

Theblackholo skrev:
Hej, har en kungspyton hemma som jag för tillfället matar med möss men skulle gärna vilja övergå till råtta. Har ni några tips på hur man gör de på bästa och smidigaste sätt? 

Tack i förhand! 

Om du upplever bekymmer när du presenterar den första råttan så finns det knep som kanske hjälper att övertala ormen.

* Du kan prova tina mus och råtta samtidigt i samma skål/vatten.
* Du kan prova att gnida dem tillsammans i hopp om att överföra dofter mellan mus och råtta.

Det är de metoder jag kan komma att tänka på stående fot. Det finns ytterligare mer makabra metoder men det problemet tar vi om vi kommer dit.

Mvh
Niklas

84
56
Tonyikalmar:
Köp möss och råttor i samma storlek (4 av varje är en bra start) och förvara dem i samma påse i frysen. Mata med möss första tiden. De kommer successivt börja lukta mer och mer råtta. Efter ca tre veckor kan man testa ge en liten råtta som nu har samma blandade doft som mössen. 

6
3
Theblackholo:
Tonyikalmar skrev:
Köp möss och råttor i samma storlek (4 av varje är en bra start) och förvara dem i samma påse i frysen. Mata med möss första tiden. De kommer successivt börja lukta mer och mer råtta. Efter ca tre veckor kan man testa ge en liten råtta som nu har samma blandade doft som mössen. 

Okej, tack för tipset. Ska absolut testa de! :)

6
3
Theblackholo:
NellyNiklas skrev:

Om du upplever bekymmer när du presenterar den första råttan så finns det knep som kanske hjälper att övertala ormen.

* Du kan prova att gnida dem tillsammans i hopp om att överföra dofter mellan mus och råtta.

Det är de metoder jag kan komma att tänka på stående fot. Det finns ytterligare mer makabra metoder men det problemet tar vi om vi kommer dit.

Mvh
Niklas

[/quote[quote=NellyNiklas]

Mvh
Niklas

Okej, tack då vet jag de :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild