Dubia burkar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
0
HenrikEng:
Har ett par burkar med några tusen Dubia. Har ett gäng äggkartonger stånende för att de ska ha nånstans att bo. Jag har problem att få till det de ofta välter Har provat en del saker som buntband o tejp men tycker de inte är nån bra lösning. Så sitter du.med en bra lösning är jag tacksam. 

6108
4668
Tropfrog:
Lägg kartongerna ner istället.

Mvh
Magnus 

4
0
HenrikEng:
Har haft så men de samlar så mycket skit, sen e det enklare att städa om de står då man kan flytta dem enklare. 

6108
4668
Tropfrog:
Känns som ett väldigt litet problem där lösningen skapat ett mycket större. Kan ju inte vara så mycket svårare att lyfta en liggande äggkartong än en stående. Sannolikt behöver man fästa stående kartonger på något sätt och denna fästanordning måste då tas bort vid städning. 

Mvh
Magnus 

4
0
HenrikEng:
Sant men problemet jag har är att en del skit följer med när man byter låda. Då kartongerna står minskar det mycket. Så det blir lixom lättare att städa o hålla efter.

Medlem i SkHF
419
482
AlexGustavsson:

Jag föredrar också att ha kartorngerna stående både till kackerlackor och syrsor, ffa. för syrsor där de ofta dör och kan ruttna rätt snabbt när de fastnar mellan de liggande kartongerna, upplever också bättre luftflöde när de står upp. 

Det jag gör är att antingen fylla lådan med kartonger och placera fodret i terrakottaskål stående på toppen av kartongerna, alternativt så drar jag ett snöre runt och de håller på så vis ihop. Så det är ett lätt problem att lösa. 

4
0
HenrikEng:
Tack, vilken enkel o genial lösning på mitt problem. Kommer prova att köra med ett snöre vid nästa städning.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild