Paludarium åt strumpebandssnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
0
Gecko_Man:
Hej! Jag tänkte mest be om lite tips och inspiration för hur man bäst kan bygga en liten vatten del åt min thamnophis eques obscurus. 
Jag har börjat planera och skissa lite kladdigt, Som jag tänker nu ska jag bygga en ordentlig bakgrund först i frigolit, Sen har jag köpt makemake betong som jag ska använda för att få bakgrunden super snygg! 

Jag vill verkligen inkludera en "damm" åt honom, Han är galen i sin vattenskål. terrariumet är ett exo terra 90x45x60,
Här kommer mina alternativ jag kommit fram till so far.

1. En damm centrerad mot glaset, land på bägge sidorna om dammen.
2. Smalare damm som täcker hela framsidan.

Vad tror ni är mest praktiskt och lättast att bygga? Bilder kommer på bygget när jag drar igång det :)

16
0
Gecko_Man:
Här är terrariumet i dagsläget 1009516_gysxivrtwhiqlmjqwqqd.jpg

16
0
Gecko_Man:
Här kommer vad som kan mycket väl vara Sveriges fulaste skiss xD men nått sånt här tänker jag mig. 1009516_nruoqtehuqdglpumcnfw.jpg

16
0
Gecko_Man:
Här är en bättre skiss som visar lite mer hur jag tänker att det ska likna1009516_okvyrildbfuxjcicmsbq.jpg

5989
4590
Tropfrog:
Om frågan gäller vad som är enklast så är det hela framsidan. Alternativ 2. Då behövs bara en glasskiva och den sitter stabilt mellan två väggar. I alla andra alternativ krävs två eller fler skivor och lite mer skills.

Mvh
Magnus 

16
0
Gecko_Man:
Tropfrog skrev:
Om frågan gäller vad som är enklast så är det hela framsidan. Alternativ 2. Då behövs bara en glasskiva och den sitter stabilt mellan två väggar. I alla andra alternativ krävs två eller fler skivor och lite mer skills.

Mvh
Magnus 

En utmaning är aldrig fel! Annars lär man ju sig inget nytt :) Jag tror jag kommer köra på två skivor glas för att kunna lämna en liten strand del på ena sidan. Är glas det bästa sättet eller finns det fler alternativ? 

5989
4590
Tropfrog:
Gecko_Man skrev:

Är glas det bästa sättet eller finns det fler alternativ? 

Ja och ja :).

Mvh
Magnus 

16
0
Gecko_Man:
Tropfrog skrev:

Ja och ja :).

Mvh
Magnus 

Tackar så mycket för svar. Akvarie silikon har jag tillgängligt och har beställt en glas skärare. Spelar det någon roll vad för glas man får tag på? Mvh Thim 

5989
4590
Tropfrog:
Det måste vara floatglas. 3 mm räcker säkert, men tjockare skadar inte.

Jag brukar mäta upp själv, sen åka till glasmästaren och låta dem skära. De har bättre verktyg och mer erfarenhet. Dessutom maskiner för att slipa kanterna så att djuren inte skadar sig på vassa kanter.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild