Paludarium åt strumpebandssnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

123
93
Nickesnoken:
Min kompis har gjort kanter av vanligt skrivbordsunderlägg som är tunnare och har på så vis lyckats med att få till svängar på vattendelen. Det har fungerat i flera månader nu. 

6151
4705
Tropfrog:
Hur fäste din kompis skrivbordsunderlägget mot glaset?

Mvh
Magnus 

123
93
Nickesnoken:
Tropfrog skrev:
Hur fäste din kompis skrivbordsunderlägget mot glaset?

Mvh
Magnus 

Silicon 

6151
4705
Tropfrog:
Silikon funkar inte på fet plast. Det kommer att börja läcka förr eller senare. Så jag avråder ifrån det.

Mvh
Magnus 

123
93
Nickesnoken:
Ok. Vi får se hur det går... funkar ju än så länge. 

20
8
Gecko_Man:
1009516_hccmmfcyjnadxqlgyyia.jpgInförskaffade ett 90x45x90cm paludarium istället. Frigolit och fogskum kommer va grunden. Sen kommer allt täckas makemake betong.

20
8
Gecko_Man:
1009516_kpoqmbjzvprunzcyuaoy.jpgBestämde mig för att ge mig på ett vattenfall när jag ändå va i farten. Det kommer vara en falsk botten som är högre än vatten nivån så jag slipper tänka på att det måste hålla 100% tätt 

20
8
Gecko_Man:
1009516_cowyxbndtupcwjjcxqjz.jpgHar ritat ut en lätt skiss för vattenfallet. Imorgon ska rännan karvas ut och allt ska limmas på plats med akvarie silikon. En del ska även täckas i mer fogskum. Myyyycket karvande av skum framför mig dom kommande dagarna

20
8
Gecko_Man:
1009516_hehycyoplgkjfgctoxxj.jpgNu är förhoppningsvis sista lagret skum på. Imorgon ska lite makemake betong smetas på på selektiva ställen för att testa hur bra det fäster. Börjar bli ordentligt taggad på ett slutresultat nu
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild