Tobiasregistret

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
1308
1521
NellyNiklas:
Hej alla!

De sägs att 1 av 3 personer i Sverige kommer drabblas av cancer någon gång under sitt liv och de andra 2 blir påverkade. Cancer påverkar alla helt enkelt. Bröstcancer är vanligast hos kvinnor medans prostatacancer är vanligst hos män. 

Går det att göra något? Kan Du som läser detta göra något? Absolut!

Om du är mellan 16 och 35 år så kan du registrera dig hos "Tobiasregistret" tobiasregistret.se. De skickar en tops hem till dig, du topsar dig och skickar tillbaka (Porto betalt givetvis). Gratulationer, du är nu registrerad och något du ska vara stolt över! Om du senare mot förmodan skulle matcha någon med cancer så har du möjligheten att dela med dig av några av dina stamceller inför en stamcellstransplantation och helt enkelt rädda livet på en annan person. Det är något att vara extra stolt över!

Är du äldre än 35 så kan du fortfarande göra något. Sprid ordet till dina vänner, kollegor, familj, barn och barnbarn, grannar, skolungdommar mfl. Sannolikheten är stor att någon känner någon som är mellan 16 och 35 och det kan betyda allt för någon annan.

Läs mer här och anmäl dig hos Tobiasregistret.
tobiasregistret.se

Mvh
Niklas

86
69
Nickesnoken:
Jag är tyvärr för gammal men har anmält mig för organdonation och var tidigare även blodgivare. Det behövs fler som ställer upp. Man kan rädda liv. 

Medlem i SkHF
1308
1521
NellyNiklas:

Nickesnoken skrev:
Jag är tyvärr för gammal men har anmält mig för organdonation och var tidigare även blodgivare. Det behövs fler som ställer upp. Man kan rädda liv. 

Uppskattas innerligt!

Du har kanske barn eller barnbarn eller kollegor i lämplig ålder eller med barn i ålder ålder som du kan dela informationen vidare till. Även utomlands har motsvarande organisationer och matchningar söks frenetiskt på en global nivå och inget hittas lokalt. 

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild